جای دانشگاهیان در مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خالی است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت:«مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما باید به مبارزه‌ای مردمی تبدیل شود و باغداران در کنار جهاد کشاورزی قرار گیرند زیرا بدون همیاری مردم با هزینه‌کرد بیشتر هم نمی‌توان کاری انجام داد». ابراهیم کریمی در قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل شهرستان‌های شرقی استان کرمان که با […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت:«مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما باید به مبارزه‌ای مردمی تبدیل شود و باغداران در کنار جهاد کشاورزی قرار گیرند زیرا بدون همیاری مردم با هزینه‌کرد بیشتر هم نمی‌توان کاری انجام داد».

ابراهیم کریمی در قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل شهرستان‌های شرقی استان کرمان که با محوریت مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی برگزار شد افزود:«جای دانشگاهیان در مبارزه با آفات کشاورزی خالی است و همۀ موارد را به جهاد کشاورزی سپرده‌اند که می‌طلبد دانشگاه‌ها در بخش درمان پای کار بیایند و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام دهند».

وی ادامه داد:«جهاد کشاورزی همیشه درخواست اعتبار دارد و از کمبودها می‌گوید اما قسمت ترویج این دستگاه هیچ اطلاعاتی ندارند».

کریمی اضافه کرد:«به‌زودی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران و وزارت کشور برای مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی اختصاص خواهد یافت».

وی یادآور شد:«دربارۀ آفت‌های سرخرطومی،زنجره و خشکیدگی خرما به درمان قطعی رسیده‌ایم اما اجرای این درمان ها هزینه‌بر است و برای اجرای آن هر درخت ۱۵۰ میلیون ریال هزینه دارد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در ادامه خاطرنشان کرد:«انجمن سردخانه‌داران باید در مبارزه با این آفت ورود کنند زیرا اگر خرما دچار آفت شود و کشاورز متضرر شود دیگر سردخانه‌دار برای چه چیزی می‌خواهد بماند؟».

کریمی با اشاره به اینکه پاجوش آلوده یکی از دلایل انتشار سریع‌تر آفت سرخرطومی حنایی است،توضیح داد:«برای جلوگیری از حمل پاجوش نیاز به حکم دادستانی نداریم و در این زمینه شورای تامین کرمان نیز دستور بدهد کافی است».

وی گفت:«در مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خیلی پیشرفت خوبی نکردیم به طوری که هرچه زمان پیش می‌رود آلوده‌تر می‌شویم اما طی یک سال گذشته نگرش و فرهنگ مبارزه با این آفت بهبود یافته است».

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان افزود:«قصد داریم ساختار پدافند غیرعامل را در استان کرمان دگرگون کنیم و قرار نیست تنها با مکاتبات و نامه‌نگاری کاری صورت بگیرد». /پ




جای دانشگاهیان در مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خالی است

منبع:خبر کرمان
?

جای دانشگاهیان در مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خالی است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی