جازموریان منتظر نگاه ویژه مسئولان بهداشت و درمان

نذیر کرمان/کرمان اگر چه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی جازموریان را از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان می‌کند اما در حال حاضر این منطقه فاقد بیمارستان و یا درمانگاه شبانه روزی است. دکتر علی اصغر خیرخواه ۲۹ فروردین ماه  در نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستان تازه تاسیس جازموریان در […]

نذیر کرمان/کرمان اگر چه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی جازموریان را از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان می‌کند اما در حال حاضر این منطقه فاقد بیمارستان و یا درمانگاه شبانه روزی است.

دکتر علی اصغر خیرخواه ۲۹ فروردین ماه  در نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستان تازه تاسیس جازموریان در جنوب کرمان رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی را نوید داد و گفت: رفع مشکلات مناطق کم برخوردار جنوب کرمان از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی  است که در این راستا از مدتها قبل پیگیر این اقدامات در جازموریان هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در این منطقه افزود: افزایش حضور پزشکان در زهکلوت از ضروریات منطقه است که مهمترین گام در این زمینه با احداث ۹ خانه پزشک با زیربنای ۶۰۰ متر مربع برداشته شده تا معضل اسکان پزشکان برطرف شود.

خیرخواه با ابراز خرسندی از مشارکت خیرین اظهار کرد: موسسات خیریه‌ای که در احداث پروژه مشارکت می‌کنند به تعهدات خود عمل کنند تا کار ناتمام رها نشود زیرا  زمان‌بر بودن احداث یک پروژه سرعت ارائه خدمات را کاهش می‌دهد و نارضایتی به دنبال دارد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه تغییر نگرش برای دریافت خدمات سلامت مادران باردار اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولد نوزاد سالم، مادران باردار باید به موقع به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا بر سلامت جنین در مراحل رشد نظارت شود و دانشگاه هم توسط گروه‌های آموزش سلامت تلاش بیشتری در این حوزه خواهد داشت، اما موثرترین راهکار برای رفع مشکل گواهی ولادت، مراجعه مادران به مراکز و خانه‌های بهداشت قبل از تولد نوزاد است که باید در این زمینه اقدامات فرهنگی لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اقدامات اولیه انجام شده جهت راه اندازی مرکز بهداشت زهکلوت را یادآور شد و افزود: زیرساخت‌ها در حال احداث است و این نهالی است که شکوفا شدن آن، اقدامات حوزه سلامت در جازموریان را توسعه خواهد داد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در این نیز  ضمن قدردانی از بازدیدهای میدانی از مراکز بهداشتی و درمانی این منطقه گفت: نگاه ویژه رئیس دانشگاه به منطقه جازموریان قابل تقدیر است.

وی افزود: باید خدمات نظام برای مردم که صاحبان این انقلاب هستند بیان شود و امروز شاهد هستیم در دورترین و صعب العبورترین روستاهای جازموریان خانه بهداشت فعال است و خدمات سلامت ارائه می شود، وظیفه است در کنار نقایص این خدمات هم بیان شود.

حجت الاسلام صادقی گفت: در پی سفر اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به جازموریان با تجهیز درمانگاه زهکلوت اقدامات خوبی انجام شد و ضروری است مرکز بهداشت زهکلوت جهت رسیدگی‌های بیشتر و رضایتمندی مردم راه اندازی شود.

وی ضمن تقدیر از پزشکانی که دلسوزانه به مردم منطقه خدمت می کنند، خاطرنشان کرد: بحث شبانه روزی شدن، درمانگاه تا زمان ساخت بیمارستان در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام




جازموریان منتظر نگاه ویژه مسئولان بهداشت و درمان

منبع: ایـسنا
? جازموریان منتظر نگاه ویژه مسئولان بهداشت و درمان