جازموریان به جان تازه‌ای نیاز دارد

فت فتو/کرمان معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم توجه جدی همه دستگاه های ذیربط جهت تثبیت ماسه های روان در راستای نجات جازموریان تاکید کرد. رضا سنجری امروز دوم مردادماه در حاشیه بازدید از پروژه های تثبیت ماسه های روان شهرستان قلعه گنج گفت: منطقه جازموریان نیاز به جان تازه […]

فت فتو/کرمان معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم توجه جدی همه دستگاه های ذیربط جهت تثبیت ماسه های روان در راستای نجات جازموریان تاکید کرد.

رضا سنجری امروز دوم مردادماه در حاشیه بازدید از پروژه های تثبیت ماسه های روان شهرستان قلعه گنج گفت: منطقه جازموریان نیاز به جان تازه ای دارد که باید تمامی دستگاه های مرتبط به صورت هماهنگ و با برنامه ای مشخص اقدامات انجام شده را مدیریت و در نهایت اثر بخشی آن به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه از کانون های بحرانی فرسایش بادی شهرستان قلعه گنج و منتهی به جازموریان است، افزود: اجرای این پروژه ها از اقدامات زیربنایی بوده که نمود آن پس‌ از گذشت سال‌ها مشخص شده و همچنین عدم اجرای یا کمبود آن نتایج غم باری برای کل منطقه جنوب شرق در پی خواهد داشت.

سنجری خالی شدن مناطق مسکونی، مسدود شدن راه های مواصلاتی، مدفون شدن اراضی مستعد کشاورزی و به تبع آن مشکلات اجتماعی را گوشه ای از معضلات حرکت ماسه‌ های روان دانست و افزود: وجود تالاب جازموریان در مرز جنوب کرمان و استان سیستان و بلوچستان مدیریت آن را پیچیده تر کرده است لذا باید برای جلوگیری از تبعات ناشی از شن های روان با همگرایی بیشتری اقدامات کارشناسی صورت بگیرد. 

انتهای پیام




جازموریان به جان تازه‌ای نیاز دارد

منبع: ایـسنا
? جازموریان به جان تازه‌ای نیاز دارد