جاده‌های استان کرمان خود معرف نیستند/ بیشترین تصادفات برای غیر بومیان رخ می‎‌دهد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: متاسفانه بسیاری از جاده‌های استان خود معرف نیستند و خالی از علائمی‌اند که نشان دهنده قوس جاده، شیب جاده، و … است. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان صبح امروز مراسم روز ملی ایمنی و حمل ونقل جاده‌ای استان در محل تالار اجتماعات اداره برق استان با […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: متاسفانه بسیاری از جاده‌های استان خود معرف نیستند و خالی از علائمی‌اند که نشان دهنده قوس جاده، شیب جاده، و … است.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان صبح امروز مراسم روز ملی ایمنی و حمل ونقل جاده‌ای استان در محل تالار اجتماعات اداره برق استان با حضور مسئولین استانی، نماینده مردم کرمان و راور و شهرستان زرند و مشاور ایمنی کشور برگزار شد.

احسان عراقی‌زاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در نوروز سال ۱۴۰۲ اتفاق بسیار عجیب و شکه کننده‌ای رقم خورد، درحالی که  از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه تیم راهداری استان در اماده باش کامل بود با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای مردمی توانستیم کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده‌ای را کسب کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه تلفات درون‌شهری استان ۴۷ درصد کاهش داشته است، افزود: در نوروز سال ۱۴۰۱ شاهد ۷۹ کشته و ۵۴ فقره تصادف فوتی بودیم و امسال نیز ۳۶ کشته و ۳۱ فقره تصادف داشتیم، هر روز که آمار کاهش را در لحظه می‌شنیدیم، هر روزمان عید بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال  قول داده بودیم، یک کشته کم‌تر داشته باشیم، گفت:   در این ایام ۴۳ نفر کاهش در تعداد کشته‌شدگان داشتیم که این خود یک ذنجیره بزرگ خانوادگی بود.

عراقی‌زاده اذعان کرد: دلیل اصلی کاهش کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای، همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی بوده است، ۱۲۰ دستگاه خودرو کنترل نامحسوس و گشت مستمر گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه در جاده‌ها و حتی در رودی های شهرها سبب کاهش تصادفات جاده‌ای بود که این مهم بدون همکاری همه نهادها هرگز رقم نمی‌خورد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد:در سه قوس جاده کرمان – جیرفت که احتمال تصادفات مرگبار وجود داشت، مترسک گذاشتیم و ۳۵ نقطه حادثه خیز را آشکارسازی و حدود ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز با خرید لاستیک و آتش زدن آنها به غیربومی‌ها فقوس پر خطر را  اطلاع رسانی کردیم که دستاورد این تلاش‌ها کاهش تلفات جاده‌ای و حتی تصادفات خسارتی به صفر رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از جاده‌های استان خود معر ف نیستند و از علائمی که نشان دهنده قوس جاده، شیب جاده، و … هستند، برخوردار نیستند که همین امر سبب افزایش تلفات و تصادفات جاده‌ای برای غیربومیان است.

انتهای خبر/ طهماسبی




جاده‌های استان کرمان خود معرف نیستند/ بیشترین تصادفات برای غیر بومیان رخ می‎‌دهد

منبع:آرمـان
? جاده‌های استان کرمان خود معرف نیستند/ بیشترین تصادفات برای غیر بومیان رخ می‎‌دهد