ثبت ۴ زمینلرزه در هرمزگان و ۶ زلزله در استان کرمان/گرگان با زلزله ۳.۷ لرزید

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۴ زلزله به بزرگای بین ۲.۶ تا ۴.۲ و استان سیستان و بلوچستان با دو زلزله به بزرگای ۳.۴ و ۳.۱ لرزیدند، ضمن آنکه گرگان استان گلستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد. به گزارش نذیر کرمان، استان هرمزگان در هفته گذشته زلزله‌های متعددی را تجربه کرد که […]

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۴ زلزله به بزرگای بین ۲.۶ تا ۴.۲ و استان سیستان و بلوچستان با دو زلزله به بزرگای ۳.۴ و ۳.۱ لرزیدند، ضمن آنکه گرگان استان گلستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد.

به گزارش نذیر کرمان، استان هرمزگان در هفته گذشته زلزله‌های متعددی را تجربه کرد که از جمله آن در فارغان استان هرمزگان زلزله ۲.۶، در لافت استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۲، در کنگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ و در سوزا زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ بوده است.

در استان کرمان نیز زلزله‌هایی از ۲.۵ تا ۳.۷ رخ داد که به این شرح بوده است:

گلزار استان کرمان زلزله ۲.۶
بلوک استان کرمان دو زلزله ۲.۵ و زلزله‌ای به بزرگای ۲.۹
شهداد استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱
کرمان استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷

استان سیستان و بلوچستان نیز با زمینلرزه‌هایی لرزید. ادیمی در استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ لرزید و در گلمورتی استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ رخ داده است.

گرگان استان گلستان نیز با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ لرزید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۴ آذر

در شهرآباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در ترک آذربایجان شریقی زلزله ۲.۸ و در مشگین شهر استان اردبیل زلزله ۲.۷ رخ داد.

در «سوزا»ی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۰ کیلومتری سوزا، ۱۱ کیلومتری درگهان و ۲۰ کیلومتری قشم بوده است.

یکشنبه ۵ آذر

بهاباد استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۴ کیلومتری بهاباد استان یزد و ۵۰ کیلومتری کوهبنان و ۸۰ کیلومتری کیانشهر استان کرمان گزارش شد.

لافت استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۲۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری لافت، ۲۷ کیلومتری بندر خمیر و ۳۴ کیلومتری درگهان این استان گزارش شد.

کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری کنگ، ۲۹ کیلومتری بندر لنگه و ۴۵ کیلومتری جزیره تنب بزرگ به ثبت رسید.

در ریوش استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دوشنبه ۶ آذر

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در دریاچه نمک استان قم زلزله ۲.۹، در فارغان استان هرمزگان زلزله ۲.۶، در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹ و در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

سردشت استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری سردشت و ۲۶ کیلومتری بهبهان استان خوزستان و ۳۸ کیلومتری دوگنبدان استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.

سه‌شنبه ۷ آذر

ادیمی استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۵۶ کیلومتری ادیمی، ۶۹ کیلومتری زابل و ۷۳ کیلومتری بنجار این استان به ثبت رسید.

در گلزار استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

چهارشنبه ۸ آذر

شهداد استان کرمان نیز با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۱ کیلومتری شهداد، ۳۷ کیلومتری سیرچ و ۳۹ کیلومتری کرمان بوده است.

نودان استان فارس زلزله ۲.۸، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و بره سر استان گیلان زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

کرمان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۳ کیلومتری کرمان، ۳۴ کیلومتری شهداد و ۳۴ کیلومتری سیرچ این استان گزارش شد.

شهمیرزاد استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۲ کیلومتری شهمیرزاد، ۱۶ کیلومتری مهدی شهر و ۳۰ کیلومتری سمنان این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۹ آذر

در بلوک استان کرمان زلزله‌های ۲.۵ و ۲.۹، در بلداجی استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵، در زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ و در طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ رخ داد.

ماکو در استان آذربایجان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۲ کیلومتری ماکو، ۱۳ کیلومتری بازرگان و ۲۸ کیلومتری شوط این استان به ثبت رسید.

در گلمورتی استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۴۲ کیلومتری گلمورتی، ۵۱ کیلومتری بزمان و ۶۶ کیلومتری بمپور این استان بوده است.

سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۲ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۳۳ کیلومتری عراق گزارش شد.

گرگان استان گلستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۹ کیلومتری گرگان، ۲۱ کیلومتری سرخنکلاته و ۲۳ کیلومتری کردکوی این استان گزارش شد.

ریز استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۹ کیلومتری ریز و ۳۵ کیلومتری جم استان بوشهر و ۴۰ کیلومتری دهرم استان فارس گزارش شد.

جمعه ۱۰ آذر

در بلوک استان کرمان زلزله ۲.۵، در آسارا در استان البرز زلزله ۲.۵ و در خوی آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ رخ داد.

انتهای پیام




ثبت ۴ زمینلرزه در هرمزگان و ۶ زلزله در استان کرمان/گرگان با زلزله ۳.۷ لرزید

منبع: ایـسنا
? ثبت ۴ زمینلرزه در هرمزگان و ۶ زلزله در استان کرمان/گرگان با زلزله ۳.۷ لرزید