ثبت ۱۵۳ گروه جهادی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر استان کرمان گفت: گروه جهادی در ۱۸ عرصه ثبت شده‌اند و ۱۰۰ گروه جهادی در حال ثبت است. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پیش از ظهر امروز نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با حضور اصحاب […]

دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر استان کرمان گفت: گروه جهادی در ۱۸ عرصه ثبت شده‌اند و ۱۰۰ گروه جهادی در حال ثبت است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پیش از ظهر امروز نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
 
علی شجاع حیدری   با بیان اینکه هفته اول محرم به عنوان هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است  گفت: هفتمین و هشتمین واجب الهی در فروع دین امر به معروف و نهی از منکر است و شرط قدرت و عقلانیت برای امر به معروف و نهی از منکر مثل وضو برای نماز است؛ به عبارت دیگر عاقلانه اندیشیدن و با قدرت نفوذ کلام وارد شدن از الزامات این امر مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ادامه داد: شعار امسال «امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی، جامعه متعالی» است؛ یعنی این امر به معروف باید جامعه را متعالی کند و در این راستا دو وظیفه داریم اول شناسایی موانعی که باعث فاصله گرفتن از جامعه متعالی شده است؛ دوم راه‌های رسیدن به جامعه متعالی را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تذکر لسانی باید فنی باشد توضیح داد: به همین خاطر گروههای جهادی که در ۱۸ عرصه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شوند باید متخصص باشند.
 
شجاع حیدری افزود: اصحاب رسانه آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به اصل امر به معروف و نهی از منکر را در دستورکار قرار دهند و برای رفع حصارهای شناختی نسبت به امر به معروف اقدام کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه باید افکار نخبگی و شخصیتهای کاریزما در این عرصه وارد میدان شوند خاطرنشان کرد: پرچمدارانی وارد این عرصه شوند که حرکات فرهنگی‌ آنها الگوی دیگران باشد زیرا از وظایف آمران به معروف این است که امر به معروف را در کام انسان‌ها شیرین کنند چون بنا داریم فضائل انسانی را در وجود مردم رشد دهیم.

وی اظهار کرد: ما امر به معروف را از حالت فعالیت محور به برنامه محور تبدیل کردیم یعنی شوراهای امر به معروف و نهی از منکری که در همه دستگاه‌ها حضور دارند کار راهبردی انجام می‌دهند و عملیات میدانی و اجرایی بر عهده گروه‌های جهادی است.

علی شجاع حیدری توضیح داد: ۱۵۳ گروه جهادی در ۱۸ عرصه ثبت شده‌اند و ۱۰۰ گروه جهادی در حال ثبت است و جهت‌گیری ما به این سمت است که جمعیت ۱۵ هزار نفری را در گروههای جهادی تا پایان سال آینده سازمان‌دهی کنیم.

انتهای خبر/

 




ثبت ۱۵۳ گروه جهادی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان

منبع:آرمـان
? ثبت ۱۵۳ گروه جهادی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان