ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰۰ متقاضی تسهیلات اشتغال در سامانه حیات

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از ثبت نام بیش از ۲۳ هزار نفر در سامانه حیات جهت دریافت تسهیلات اشتغال خبر داد و گفت: به دلیل محدویت بانک‌ها از این تعداد تنها ۱۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که […]


مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از ثبت نام بیش از ۲۳ هزار نفر در سامانه حیات جهت دریافت تسهیلات اشتغال خبر داد و گفت: به دلیل محدویت بانک‌ها از این تعداد تنها ۱۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که با تاکید استاندار کرمان و به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ ویژه سازمان‌های حمایتی برگزار شد، با بیان اینکه قسمت عمده کار توانمندسازی محرومان بر عهده بانک‌ها است، اظهار داشت: اگر شبکه بانکی و خدمات مدیران بانک‌ها نبود سازمان‌های حمایتی به تنهایی قادر نبودند خدماتی در حوزه تسهیلات به جامعه هدف ارائه کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: با بیان اینکه سازمان‌های حمایتی متولی فقر در جامعه نیستند، افزود: هر کجا رنجی، دردی و دردمندی را می‌بینیم روح و روان ما نیز آزرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با کمک شما مدیران بانک‌ها و مردم نیکوکار بتوانیم دردی از دل مردم و نیازمندان برداریم.

وی به شعار سال اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی رسالتش ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ثابت است و ۵۰ درصد تعهد اشتغال دولت بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است.

عسکری‌نژاد عنوان کرد: سال گذشته به همت و همراهی بانک‌های عامل در سطح کشور ۴۴۰ هزار مورد از یک میلیون شغلی که دولت تعهد کرده بود توسط کمیته امداد محقق شد و مابقی به علت مشکلاتی که در بحث پرداخت تسهیلات وجود داشت محقق نشد.

وی ادامه داد: سال گذشته باوجود همراهی بانک‌ها حدود ۱۷۴ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان کرمان جذب نشد و نتوانستیم به دست جامعه هدف برسانیم و این موضوع رتبه استان را مقداری کاهش داده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان تعداد فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده برای کمیته امداد استان کرمان در سال جاری را ۲۶ هزار و ۶۰ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: این تعداد فرصت شغلی از محل تسهیلات جزء چهار قرار است ایجاد شوند که تاکنون حدود ۲۲ درصد از این فرصت‌های شغلی محقق شده که آمار بسیار پایینی است. 

عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه هر هفته باید گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات اشتغال را به استاندار کرمان ارائه دهیم، افزود: متأسفانه پرداخت تسهیلات اشتغال در استان وضعیت مطلوبی ندارد و از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۲۳ هزار نفر در سامانه حیات جهت دریافت تسهیلات اشتغال ثبت نام کرده‌اند که به دلیل محدودیت بانک‌ها از این تعداد تنها ۱۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌های عامل تاکنون فقط به  ۲ هزار و ۹۵۳ نفر از افراد معرفی شده تسهیلات پرداخت کرده‌اند. 

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش





ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰۰ متقاضی تسهیلات اشتغال در سامانه حیات

منبع: فــارس
? ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰۰ متقاضی تسهیلات اشتغال در سامانه حیات