تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمان/ احتمال بستری بیماران در راهروها

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمان به علت بدحال‌تر شدن بیماران کرونایی در این پیک خبر داد. به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد: با همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که هر هفته ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها را افزایش داده‌ایم اما […]

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمان به علت بدحال‌تر شدن بیماران کرونایی در این پیک خبر داد.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد: با همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که هر هفته ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها را افزایش داده‌ایم اما اکنون باید اعلام کنم که ظرفیت‌های بیمارستان‌ها ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و خدمات اکسیژن رسانی در دیگر اتاق‌ها انجام می‌شود.

رشیدی نژاد افزود: با اینکه بخش‌های مراقبت‌های ویژه و آی سی یوها دو برابر شده‌اند اما اکنون با توجه به افزایش بیماران ممکن است مانند سایر استان‌ها مجبور شویم بیماران را در راهروها بستری کنیم.

وی گفت: در استان کرمان روزانه به طور متوسط ۵۴۷ بیمار بستری می‌شوند و حدود ۲۰ مورد کمتر از این تعداد مرخص می‌شوند که نسبت به پیک قبلی بیشتر است و این نشان دهنده بدحال‌تر بودن بیماران و افزایش طول درمان آنها در این پیک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با داروهای بیماران کرونایی گفت: بیمارستان‌های ما مشکل اساسی در این خصوص ندارند، ممکن است که کمبود مقطعی ایجاد شود ولی موقتی بوده و سریع رفع می‌شود و در کل کمبودی در تجهیزات، دارو و غیره در سطح بیمارستان‌های استان نداریم.

رشیدی نژاد افزود: منابع انسانی ما در بیمارستان‌ها تحت فشار روحی و جسمی هستند و افراد زیادی جلوی چشمشان از دست می‌روند. همکارانم در بیمارستان‌ها شرایط به شدت سختی را تحمل می‌کنند و وضعیت روحی نامناسبی دارند.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبری همیشه راهگشا بوده است خواستار کمک‌های نه تنها مادی بلکه کمک‌های معنوی به پرسنل زحمت کش بیمارستان‌ها شد.

کد خبر ۵۲۸۱۰۸۶



منبع:مــهر
? تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمان/ احتمال بستری بیماران در راهروها