تک‌تک اعتراضات یارانه‌ای را بررسی می‌کنیم  

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:«خاطر هموطنان آسوده باشد؛ اعتراض‌شان به حذف از فهرست یارانه تک به تک بررسی خواهد شد و اگر اشتباهی شده باشد این حق برایشان محفوظ است و یارانه‌شان در صورت ذی‌حق بودن حتما پرداخت می‌شود». حجت عبدالملکی افزود:«۹۰ درصد باید یارانه جدید را دریافت می‌کردند که […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:«خاطر هموطنان آسوده باشد؛ اعتراض‌شان به حذف از فهرست یارانه تک به تک بررسی خواهد شد و اگر اشتباهی شده باشد این حق برایشان محفوظ است و یارانه‌شان در صورت ذی‌حق بودن حتما پرداخت می‌شود».

حجت عبدالملکی افزود:«۹۰ درصد باید یارانه جدید را دریافت می‌کردند که به حساب‌هایشان واریزشده است. دو گروه حذف شده‌اند و ممکن است اعتراض داشته باشند؛ گروه اول کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزارتومانی دریافت نمی‌کردند و در بانک اطلاعات وزارت رفاه نبودند. از سال ۹۳ بانک اطلاعاتی سازمان هدفمندی بسته و اجازه ثبت‌نام افراد جدید داده نشده بود. خانوادۀ جدیدی تشکیل و فرزندانی متولد شدند که مشمول یارانه نبودند. این‌ها باید به سامانه سازمان هدفمندی مراجعه و ثبت‌نام کنند. البته وب‌سایت سازمان هدفمندی هنوز کارش را برای ثبت‌نام جدید شروع نکرده و در حال راه‌اندازی است که طی چند روز آینده کارش را شروع می‌کند».

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گروه دوم کسانی هستند که تا فروردین‌ماه یارانه ۴۵ هزارتومانی را دریافت می‌کردند،اما یارانه به حسابشان واریز نشده و به‌عنوان دهک دهم شناسایی شده‌اند،ادامه داد:«این افراد می‌توانند اعتراض خود را از سه طریق ثبت کنند؛ نخست سامانۀ وزارت رفاه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است. راه دوم تماس از طریق ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که یک تلفن گویاست. همچنین، شماره تلفن ۶۳۶۹ نیز مرکز تماس برای پاسخگویی به سوالات است که می‌توانند توضیح شفاهی از اپراتورها دریافت کنند».

وی دربارۀ زمان اعلام نتیجۀ اعتراض نیز گفت:«فرایند کمی زمانبر است،بانک‌های اطلاعاتی وسیعی باید چک شوند. احتمالا مجددا از طریق پیامک خواسته می‌شود مراجعه و اطلاعاتشان را ویرایش کنند و یک رفت و برگشتی دارد که چند روزی طول می‌کشد. مردم صبوری کنند. تصور نکنند که فراموش شده‌اند،بلکه درخواست‌شان تک به تک رسیدگی می‌شود».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا سراسری،وی ۲۵ اردیبهشت‌ماه در واکنش به این اظهار نظر که «دولت اعلام کرده چهار قلم جنس گران می‌شود،اما این نگرانی وجود دارد که در چرخۀ تولید روی دیگر اقلام بازار نیز اثر بگذارد» اظهار کرد:«اینکه افزایش قیمت این کالاها روی کالاهای دیگر اثر می‌گذارد از یک‌جهت درست است،اما افزایش قابل‌توجهی نیست. دولت ۵۰۰ قلم کالا را بررسی کرده که تا چه حد می‌توانند به لحاظ هزینه واقعی تمام شده،افزایش قیمت داشته باشند که این تاثیر به نسبت کالاهای اساسی اعلام‌شده محدود است».

معیار دهک بندی‌ها چه بود؟

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره معیار دهک بندی‌ها نیز توضیح داد و گفت:«دهک‌بندی شامل مجموعه‌ای از متغیرها است که خودرو،سودهای بانکی،گردش مالی،حقوق دریافتی و غیره شامل آن است. صاحب ملک بودن،داخل این معیارها نیست. فرض می‌کنیم افراد ملک ندارند و دارایی‌های جاری را محاسبه می‌کنیم. علت این است که هنوز به بانک‌های اطلاعاتی مسکن متصل نشده‌ایم و بنابراین فعلا ملک محاسبه نمی‌شود و فرض را بر این می‌گذاریم که ملکی ندارند. البته گردش مالی ناشی از خرید و فروش مسکن محاسبه می‌شود. همچنین باید توجه داشت که معدل حساب چندسال محاسبه می‌شود. همۀ اینها ضرایب مشخصی دارند و در نهایت به یک شاخص و عدد تبدیل می‌شود که افراد را اولویت بندی می‌کند».

عبدالملکی افزود:«این اطلاعات را خودمان تولید نمی‌کنیم،بلکه اطلاعات از بانک‌ها و غیره دریافت می‌شود که با کدملی افراد ثبت شده است». / الف




تک‌تک اعتراضات یارانه‌ای را بررسی می‌کنیم  

منبع:خبر کرمان
?
تک‌تک اعتراضات یارانه‌ای را بررسی می‌کنیم  

:اخبار استان کرمان – اقتصادی