تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا/ وقتی نوجوانان هواپیما‌ و ربات می‌سازند

احسان طغرایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های فت فتو در یاسوج با تشریح فعالیت‌‌ها و کارکردهای شرکت دانش‌بنیان «شکوفا خلاق کارو» اظهار کرد: این شرکت در حوزه تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا، هواپیما‌های مدل در حوزه رباتیک و الکترونیک و برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های دانش‌آموزی، فعال است. به گفته […]

احسان طغرایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های فت فتو در یاسوج با تشریح فعالیت‌‌ها و کارکردهای شرکت دانش‌بنیان «شکوفا خلاق کارو» اظهار کرد: این شرکت در حوزه تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا، هواپیما‌های مدل در حوزه رباتیک و الکترونیک و برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های دانش‌آموزی، فعال است.

به گفته این فعال حوزه فناوری و دانش‌بنیان، کیت‌های آموزشی از سنین هفت سال به بالا قابلیت استفاده دارند و هر سن کیت‌های آموزشی ویژه خود را دارد که آموزش‌ها را به‌صورت آموزش جانبی در کنار آموزش رسمی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در همه جای دنیا آموزش‌های غیررسمی در کنار آموزش رسمی اهمیت بسیار زیادی دارد و دنیا روز به روز به سمت تکنولوژی‌ پرنده‌های بدون سرنشین، ربات‌های صنعتی، هوشمند و بسته‌های الکترونیک قدرتمند صنعتی پیش می‌رود، این آموزش‌ها در حوزه آموزش رسمی کشور قرار نگرفته‌اند و مطابق با روز جامعه نیست. هدف شرکت، این است که آموزش‌ها به‌صورت آموزش جانبی در اختیار کودکان و نوجوانان قراربگیرد تا زیرساختی برای آینده کشور باشد.

طغرایی اضافه کرد: کیت‌های آموزشی بسته‌هایی هستند که داخل آنها لوازم ساخت، دفترچه راهنما و همه موارد و ابزار‌های مورد نیاز برای ساخت یک سازه خلاقانه در زمینه هواپیمای مدل، رباتیک و الکترونیک موجود است.

فعال حوزه فناوری و دانش‌بنیان درباره چگونگی تشکیل شرکت متبوع خود گفت: فعالیت این شرکت از سال ۱۳۹۴ با عنوان گروه آموزشی آغاز شد و سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تیم‌های آموزش دیده در مسابقات ملی کشوری شرکت کردند. با توجه به کسب افتخارات در بخش طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، هواپیمای مدل و پروازش از شهر‌ها و استان‌های مختلف درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی داشتیم؛ بنابراین در همکاری با مجموعه‌های مختلف از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در شهرها و استان‌های مختلف دوره‌های آموزشی برگزار کردیم.

کد ویدیو

وی ادامه داد: بر همین اساس، گروه اصلی و هسته گروه، سال ۱۳۹۸ با عنوان شرکت «شکوفا خلاق کارو» ثبت و همان سال وارد پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد شدیم. به‌عنوان شرکت فناور سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ شرکت خلاق از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری کشور شده و از سال ۱۴۰۰ در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مستقر و فعالیت خود را آغاز کردیم.

به گفته طغرایی، هسته گروه شامل بخش طراحی، ساخت قطعات، اپراتور دستگاه، بخش‌های حقوقی شرکت، مدیریت، آموزشی و دپارتمان‌های آموزشی شرکت فعالیت خود را آغاز کرده و به ۱۰ استان کشور نمایندگی فعال واگذار شده است.

تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا برای کودکان و نوجوانان

این فعال دانش‌بنیان بیان کرد: شرکت سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج آغاز کرده و اکنون با انجام فعالیت‌های جانبی شامل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، شرکت در رویداد‌ها، سمینارهای مختلف دانشگاه به‌عنوان هسته فناور و شرکت خلاق، مبالغ قابل مشخصی را به‌عنوان درآمد حاصل از فعالیت شرکت در اختیار دانشگاه قرار داده است.

 ایجاد قوانین به‌روز برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در مراکز رشد

طغرایی، ناهماهنگی قوانین آموزشی دانشگاه با قوانین شرکت‌های فناور، انجام فرایند‌های نامه‌نگاری پیچیده و طولانی برای استفاده از فضا و امکانت دانشگاه و مراکز رشد و عدم دسترسی به مواد اولیه برای تولید و مشکلات تهیه مواد اولیه را ازجمله نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور برشمرد و عنوان کرد: حمایت‌ها برای تسهیل استقرار شرکت‌ها در مرکز رشد، هماهنگی‌ها و در دسترس بودن امکانات دانشگاه خیلی خوب بوده؛ اما مسائل کلی و زیرساختی وجود دارد که باید برای برای بهبود روابط، حل شوند.

مدیرعامل شرکت شکوفا خلاق کارو، ایجاد قوانین به‌روز برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در مراکز رشد دانشگاهی، تعامل بیشتر مراکز دانشگاهی با همدیگر در راستای هم‌افزایی برای شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و موارد مربوط به کار شرکت‌ها را ازجمله راهکارهایی برای رشد و شکوفایی مراکز رشد دانشگاه‌ها دانست.

تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا برای کودکان و نوجوانان

 فعال حوزه فناوری و دانش‌بنیان یادآور شد: بحران کرونا در دنیا و تغییر در سیستم آموزشی، باعث اخلال در کار شرکت شد؛ اما با توجه به هسته قوی گروه، دستگاه ضدعفونی‌کننده شامل استند‌های ضدعفونی‌کننده هوشمند، دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا، استند‌های ضدعفونی، گیت‌های ضدعفونی و کابین‌های ضدعفونی طراحی و تولیدر کردیم که بر اساس پایه ازون ژنراتور کار می‌کردند. ازون‌های ژنراتور استفاده شده در کابین‌ها محصول شرکت بوده و با کابین‌های کاملاً استاندارد در شهر‌های مختلف ازجمله قائمشهر، تهران، اصفهان و استان کهگیلویه بویراحمد این دستگاه نصب و استفاده شده است.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/




تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا/ وقتی نوجوانان هواپیما‌ و ربات می‌سازند

منبع:آنـــا
? تولید کیت‌های آموزشی در رشته هوافضا/ وقتی نوجوانان هواپیما‌ و ربات می‌سازند