تولید صنایع‌دستی از زمینه‌های حضور زنان در عرصه اقتصادی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: تولید صنایع‌دستی یکی از عرصه‌های اقتصادی است که زنان می‌توانند در آن نقش ایفا کنند و با حفظ جایگاه مادری و همسری، در جهت رشد تولید کمک کنند. مریم‌ السادات طباطبایی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»  به سخن مقام معظم رهبری در خصوص […]

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: تولید صنایع‌دستی یکی از عرصه‌های اقتصادی است که زنان می‌توانند در آن نقش ایفا کنند و با حفظ جایگاه مادری و همسری، در جهت رشد تولید کمک کنند.

مریم‌ السادات طباطبایی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»  به سخن مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال اشاره و بیان کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود یعنی روالی که تاکنون در رابطه با تولید انجام شده است باید سریع‌تر پیگیری شود.

وی ادامه داد: اگرچه در بحث تولید قدم‌های خوبی برداشته شده است اما باتوجه به سخن مقام رهبری باید مسیر سریع‌تر، کامل‌تر و بهتری طی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نقش زنان در جامعه توضیح داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که کار و تلاش برای به‌دست آوردن رزق و روزی حلال بر زن و مردم واجب است از طرفی در دین اسلام کار عبادت محسوب می‌شود و یقیناً در انجام کار شرایط جسمی و روحی زن باید در نظر گرفته شود.

طباطبایی با تاکید بر این‌که کار باید در توان زن باشد، تشریح کرد: انجام کار توسط زن باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا لطمه‌ای به نقش مادری و همسری او وارد نشود برای مثال یک‌سری کارها در بُعد اقتصادی به صنایع‌دستی برمی‌گردد و زنان محور انجام و تولید صنایع‌دستی هستند.

وی افزود: دست‌های هنرمند زنان زیبایی‌هایی را خلق می‌کند و این یکی از عرصه‌های اقتصادی است که زنان می‌توانند در آن نقش ایفا کنند و در کنار خانواده و حفظ جایگاه مادری و همسری هنرهایی که دارند را به منصه ظهور برسانند و در جهش تولید کشور مشارکت داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: بسیاری از بانوان دارای استعدادهایی هستند که در یک عرصه می‌درخشند و نه تنها خودشان بلکه دیگران هم در کنار آن‌ها منفعت می‌برند برای مثال بانوانی که در عرصه پزشکی، اختراعات و یا حتی تولید گیاهان دارویی توانمند هستند و در رشد اقتصادی کشور گام‌های مؤثری برمی‌دارند.

طباطبایی به نقش حمایتی زنان نسبت به همسر خود اشاره کرد و گفت: زنان در حمایت از شوهر و تأمین آرامش او برای پیش‌برد اهدافش نقش بی‌بدیلی دارند.

وی توضیح داد: یک زن با فراهم کردن آرامش در خانه مطئناً توانمندی یک مرد را در محیط کاری او چندین برابر می‌کند بنابراین از ابعاد مهمی که خانم‌ها می‌توانند در تولید و رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند تامین آرامش مرد در خانه است.

انتهای خبر/ پسند




تولید صنایع‌دستی از زمینه‌های حضور زنان در عرصه اقتصادی

منبع:آرمـان
? تولید صنایع‌دستی از زمینه‌های حضور زنان در عرصه اقتصادی