تولید استان کرمان متناسب با شعار سال

استاندار کرمان گفت: تولیدات استان باید متناسب با شعار سال باشد و در راستای توسعه پایدار در همه طرح‌ها برنامه های محیط زیست و منابع طبیعی باید دیده شود. به گزارش فت فتو، شورای برنامه ریزی و توسعه استان کف رشد اقتصادی را حدود ۸ درصد در سال ۱۴۰۱ برآورد کرد و گفت:این شورا باید […]

استاندار کرمان گفت: تولیدات استان باید متناسب با شعار سال باشد و در راستای توسعه پایدار در همه طرح‌ها برنامه های محیط زیست و منابع طبیعی باید دیده شود.

به گزارش فت فتو، شورای برنامه ریزی و توسعه استان کف رشد اقتصادی را حدود ۸ درصد در سال ۱۴۰۱ برآورد کرد و گفت:این شورا باید بتواند این رقم را محقق کند.

زینی وند با اشاره به تکلیف ایجاد اشتغال برای ۶۰ هزار نفر در استان، این امر را با توجه به ظرفیت‌های سپاه، بنیاد برکت و تسهیلات پرداختی بانک رسالت ودیگر بنگاه‌های اقتصادی که بخشی از این اشتغال را تا کنون محقق کرده اند، کار سختی توصیف نکرد.

وی به تحرک واداشتن طرح‌های راکد را از دیگر راهکار‌های ایجاد اشتغال برشمرد و ایجاد سامانه‌ای مشترک برای اعلام هشدار‌های لازم به سرمایه گذارانی که زمین و منابعی را برای ایجاد طرح در اختیار گرفته اند و هنوز شروع بکار نکرده اند، را نیز در حوزه پایش خواستار شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز به روند اخذ مالیات پارسال در استان اشاره کرد و گفت: نحوه وصول مالیات‌های سال‌های قبل در سال ۱۴۰۰ ظلم بزرگی به استان کرده، چون بخش عظیمی از این مالیات به حساب سراسری پیشرفت و عدالت واریز می‌شود و استان از این حیث ضربه بزرگی خورده است.

زاهدی تاکید کرد: بهتر‌بود با مدیریت بهتری مالیات‌های بر زمین مانده به مرور طی سال‌های پیش رو اخذ شود تا استان اینگونه ضرر مالی نکند.

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مثل اتاق بازرگانی، برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد و گفت:ایرانیان زیادی خارج کشور داریم که می‌توان از طریق بخش خصوصی آن‌ها را برای سرمایه گذاری در کشور تشویق کرد.

در حاشیه این جلسه آقای رودری مدیرکل برنامه و بودجه استان به بیان برنامه‌های امسال پرداخت و رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی و ایجاد اشتغال ۶۰ هزار نفری را از اهداف مهم امسال برشمرد.




تولید استان کرمان متناسب با شعار سال

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تولید استان کرمان متناسب با شعار سال