توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و به اهم دستاوردهای این نهاد در حوزه سلامت اشاره کرد. دکتر وحید محمدی‌شاهرخی هشتم فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با فرماندار رفسنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۴۰۲، نداشتن مرگ مادر باردار برای سومین […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخت و به اهم دستاوردهای این نهاد در حوزه سلامت اشاره کرد.

دکتر وحید محمدی‌شاهرخی هشتم فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با فرماندار رفسنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۴۰۲، نداشتن مرگ مادر باردار برای سومین سال متوالی و هم چنین کاهش ۹ درصدی سزارین نخست زا در شش ماهه دوم سال در مقایسه با نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۴۴ مادر باردار به‌دلیل عوارض مختلف بارداری، در بخش مراقبت ویژه بستری شدند که خوشبختانه با تلاش پزشکان و پرسنل دلسوز حوزه بهداشت و درمان، همه این مادران پس از درمان، سلامتی خود را به دست آورده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو به جامعه پزشکی و پرستاری، از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در راستای ارتقاء شاخص‌های سلامت در این شهرستان قدردانی کرد.

کاهش سزارین و مرگ مادر باردار، از جمله شاخص‌های مهم در نظام سلامت هر کشور هستند و دستیابی به این دستاوردها، نشان‌دهنده ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و تعهد و تلاش کادر درمان و بهداشت این دانشگاه در راستای حفظ سلامت مادران باردار است.

انتهای پیام




توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان