توسعه فرهنگ وکالت در جامعه ضروری است

کرمان_ استاندار کرمان گفت: ترویج فرهنگ وکالت به سود تمام افراد و نهادهای کشور است. به گزارش نذیر کرمان، محمدمهدی فداکار، در مراسم سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان گفت: از آنجا که صداقت و دفاع از حقوق مردم در اصول وکالت است، ترویج فرهنگ وکالت […]

کرمان_ استاندار کرمان گفت: ترویج فرهنگ وکالت به سود تمام افراد و نهادهای کشور است.

به گزارش نذیر کرمان، محمدمهدی فداکار، در مراسم سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان گفت: از آنجا که صداقت و دفاع از حقوق مردم در اصول وکالت است، ترویج فرهنگ وکالت به سود تمام افراد و نهادهای کشور است.

وی، توسعه فرهنگ وکالت در جامعه را از ضروریات دانست و افزود: اگر مردم به وکلا مراجعه داشته و از این ظرفیت قضائی استفاده کنند، پرونده‌های کثیرالشاکی در جامعه کاهش خواهد یافت و بار ورودی به دستگاه قضائی نیز کاهش می‌یابد.

استاندار کرمان همچنین به اهمیت آگاه‌سازی مردم نسبت به مشورت با وکلا در امور قراردادها اشاره کرد و گفت: وکلا به عنوان کمک‌کار قاضی‌ها عمل می‌کنند و استفاده از ظرفیت قضائی کشور نیازمند توسعه فرهنگ وکالت در جامعه است، مردم هم باید به این باور برسند که از این ظرفیت در امور خود استفاده کنند.

فداکار با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند گفت: در همه ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان شاهد فضای رقابتی هستیم و نمایندگان از همه طیف‌های سیاسی و سلایق حضور دارند.

وی افزود: صدا و سیما فرصت خوبی را برای مناظره‌ها ایجاد کرده و فضای بسیار خوبی را برای شناخت مردم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: وکلا به عنوان گروه مرجع مطرح هستند و می‌توانند به ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت کمک کنند.

کد خبر ۶۰۳۸۳۶۴




توسعه فرهنگ وکالت در جامعه ضروری است

منبع: مــهر
? توسعه فرهنگ وکالت در جامعه ضروری است