توسعه عملیات اکتشاف معادن استان کرمان در دستور کار

معاون وزیر صمت گفت: توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن در حوزه معدن فعال می شود و در این زمینه از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت استفاده شود. به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای کرمان، آقای محتشمی پور در بازدید ازمعادن مس تخت گنبد سیرجان گفت: استان کرمان بزرگترین استان کشور هست و ظرفیت […]

معاون وزیر صمت گفت: توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن در حوزه معدن فعال می شود و در این زمینه از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای کرمان، آقای محتشمی پور در بازدید ازمعادن مس تخت گنبد سیرجان گفت: استان کرمان بزرگترین استان کشور هست و ظرفیت ذخائر معدنی خوبی دارد و فعالیت های معدنی در سطح خوبی انجام شده است.

 

 آقای رضا محتشمی پور افزود: ظرفیت معادن در شهرستان سیرجان در بخش خصوصی و نیمه دولتی سرعت خوب و رو به رشدی دارد و می توانم بگویم توسعه بخش معدنی را اینجا شاهد هستیم و در یک سال آینده این توسعه و افزایش بسیار چشگمیر خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: مشکلات معدن کاری بیشتر در حوزه تراکم فعالیت معدن کاری است و همه معدن کاران و شرکت های معدنی به دنبال توسعه فعالیت های معدنی هستند که باید ضمن سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت های منطقه را نیزمورد توجه قرار دهند.

 

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه رفع مشکلات معادن و صنایع معدنی هم گفت: با توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن، باید ظرفیت‌های ناشناخته کشور را در حوزه معدن شناسایی و فعال کنیم و از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت در فعال‌سازی معادن استفاده شود.

 

در این جلسه که بیش از ۷۰ نفر از معدن کاران و یا صنایع معدنی شرکت کرده بودند به رفع موانع تولید، نحوه شاخص در محدوده معادن، پروانه بهره برداری و جواز تاسیس بررسی و مقرر شد که مشکلات آنان براساس ضوابط و مراحل قانونی بررسی و رفع مشکل شود.




توسعه عملیات اکتشاف معادن استان کرمان در دستور کار

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? توسعه عملیات اکتشاف معادن استان کرمان در دستور کار