توسعه روابط مصلحت اقتصادی ایران و روسیه است

به گزارش گروه سیاست فت فتو، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی روسی، گفت: فارغ از مسئله تحریم‌ها، مصلحت اقتصادی دو کشور حکم می‌کند که در اسرع وقت و در بالاترین سطوح روابط اقتصادی تسهیل و گسترش یابد. مخبر در بدو […]

به گزارش گروه سیاست فت فتو، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی روسی، گفت: فارغ از مسئله تحریم‌ها، مصلحت اقتصادی دو کشور حکم می‌کند که در اسرع وقت و در بالاترین سطوح روابط اقتصادی تسهیل و گسترش یابد.

مخبر در بدو ورود به شهر مسکو جهت شرکت در دومین مجمع اقتصادی خزر، با مدیران ۱۵ شرکت عالی‌رتبه روسی در حوزه‌های مختلف انرژی، نفت و گاز، کشتیرانی و محصولات کشاورزی که دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز حضور داشت، جلسه‌ای برگزار و ضمن استماع گزارش فعالیت‌ها و مراودات آنها با بخش‌های خصوصی و دولتی در ایران، موانع رفع چالش‌های پیش رو و گسترش سطح تعاملات را بررسی کرد.

در این جلسه که وزرای نفت، اقتصاد، جهاد کشاورزی، قائم‌مقام بانک مرکزی و معاونین وزرای خارجه، صمت و راه و شهرسازی هم حضور داشتند و تا پاسی از شب به طول انجامید، معاون اول رئیس‌جمهور، عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی روسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: فارغ از مسئله تحریم‌ها، مصلحت اقتصادی دو کشور حکم می‌کند که در اسرع وقت و در بالاترین سطوح روابط اقتصادی تسهیل و گسترش یابد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران خطاب به مدیران شرکت‌های عالی‌رتبه روسی خاطر نشان ساخت: موقعیت جغرافیایی ایران به شکلی است که جدای از مرزهای خویش، می‌تواند شرکای تجاری را به کشورهای مختلف دیگر نیز متصل سازد و یک شاهراه اقتصادی بین منطقه‌ای بسازد.

معاون اول رئیس‌جمهور برخی مسائل اداری و سازوکارهای حقوقی را مانعی برای سرعت بخشی به کارها در هر دو کشور خواند و تأکید کرد: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این امر مهم بدون کار شبانه‌روزی و برنامه عملیاتی دقیق محقق نمی‌شود.

مخبر برنامه‌ریزی برای تولیدات مشترک را یکی از زمینه‌های مهم برای توسعه روابط اقتصادی برشمرد و از مدیران شرکت‌های عالی‌رتبه روسی خواست تا با سفر به ایران و بررسی شرایط از نزدیک، توافقات فعلی را هر چه زودتر عملیاتی کنند.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/




توسعه روابط مصلحت اقتصادی ایران و روسیه است

منبع:آنـــا
? توسعه روابط مصلحت اقتصادی ایران و روسیه است