توسعه خدمات گروه جهادی پزشکی رفسنجان در مناطق محروم

خدمات بهداشتی درمانی گروه پزشکان جهادی رفسنجان در حال توسعه است و قرار است خدمات این طرح در مناطق محروم توسعه یابد. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، این شهرستان مناطق دورافتاده زیادی دارد که دسترسی اهالی آن به خدمات درمانی به‌راحتی انجام نمی‌شود.اگرچه در هر روستا و دورترین نقاط به برکت جمهوری اسلامی خانه‌های […]


خدمات بهداشتی درمانی گروه پزشکان جهادی رفسنجان در حال توسعه است و قرار است خدمات این طرح در مناطق محروم توسعه یابد.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، این شهرستان مناطق دورافتاده زیادی دارد که دسترسی اهالی آن به خدمات درمانی به‌راحتی انجام نمی‌شود.اگرچه در هر روستا و دورترین نقاط به برکت جمهوری اسلامی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی ایجاد شده است تا حداقل خدمات اولیه بهداشتی درمانی به مردم ارائه شود، اما گاهی نیاز اهالی آن منطقه به پزشکان متخصص تأمین نمی‌شود و اگر بخواهند برای بهره‌مندی از متخصصان به شهر بیایند باید هفته‌ها و ماه‌ها در نوبت باشند تا به پزشک متخصص برسند.

اما جهادگران عرصه بهداشت و درمان این مشکلات را دیده‌اند و برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم کمر همت بسته و پای کار آمدند تا به همنوعان خود خدمت کنند، ده‌ها اردوی جهادی درمانی در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان انجام شده و حتی این گروه در مناطق محروم دیگر شهرهای استان هم خدمت کرده‌اند و به ویزیت رایگان بیماران پرداخته‌اند.

هر دو یا سه هفته یکبار تیم‌های پزشکان جهادی متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف در یک منطقه مستقر شده و مردم هم که از قبل مطلع می‌شوند، برای بهره‌مندی از خدمات پزشکان فرصت را مغتنم شمرده و برای درمان خود اقدام می‌کنند.

از اعمال جراحی سرپایی گرفته تا خدمات چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و خدمات دارویی.

اکنون خدمات گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی رفسنجان به همراهی درمانگاه حکیم مس متعلق به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گسترده شده، به‌ویژه در حوزه دندانپزشکی به‌جای ارجاع به مطب‌ها و درمانگاه‌ها برای گرفتن عکس، در همان محل عکسبرداری از دندان هم انجام می‌شود که گام مثبت و ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس امروز در حاشیه بازدید از طرح جهادی پزشکی در کمیته امداد شهر رفسنجان با قدردانی از مدیریت درمانگاه حکیم مس و دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: این گروه خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌کند و امروز شاهد حضور مراجعان زیادی از جامعه هدف برای استفاده از خدمات تیم پزشکی هستیم.

وی عنوان کرد: خدمات گروه جهادی علوم پزشکی و حکیم مس هر جلسه رو به توسعه است و در حال حاضر خدمات عکسبرداری از دندان و در آینده نزدیک خدمات دستگاه سونوگرافی هم در این طرح  انجام می‌شود و با راه‌اندازی بیمارستان سیار خدمات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به حضور متخصصان خبره در این طرح گفت: از همه پزشکان ماهر و متخصص که وقت تعطیلی و استراحت خود را به این کار اختصاص می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





توسعه خدمات گروه جهادی پزشکی رفسنجان در مناطق محروم

منبع: فــارس
? توسعه خدمات گروه جهادی پزشکی رفسنجان در مناطق محروم