توزیع نهال رایگان جهت اجرای پروژه‌های احیایی در جنوب کرمان

فت فتو/کرمان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آمادگی این اداره کل در توزیع نهال اکالیپتوس و صنوبر جهت اجرای پروژه های احیایی و مشارکتی در منطقه خبر داد. رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با با اشاره به […]

فت فتو/کرمان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آمادگی این اداره کل در توزیع نهال اکالیپتوس و صنوبر جهت اجرای پروژه های احیایی و مشارکتی در منطقه خبر داد.

رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با با اشاره به اینکه توزیع این نهال ها هم اکنون در نهالستان بخش خصوصی کلجک شهرستان عنبرآباد انجام می شود کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته این طرح نام برد و گفت: جوامع محلی در کنار فعالیت های کشاورزی و دامداری می توانند با زراعت چوب و کاشت گونه های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

وی استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین را از مهمترین اهداف این اقدام دانست.

 سنجری با بیان اینکه این طرح ها با مشارکت بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می شود به نقش مهم طرحهای مشارکتی مثل بادشکن زنده اطراف مزارع برای جلوگیری از سرمازدگی، برداشت خاک و جلوگیری از گرد و غبار اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی آتش سوزی، چرای مفرط و خشکسالی آسیب جدی به عرصه های منابع طبیعی می رساند اضافه کرد: پروژه های احیایی مثل جنگلکاری با نهال در مناطق بیابانی و جنگلی و بذرکاری و بوته کاری در عرصه های مرتعی نقش مهمی در تقویت و احیا پوشش گیاهی در منطقه و جبران خسارت های احتمالی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان با تاکید بر اینکه توزیع نهال رایگان محدود و آخرین فرصت آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه می باشد گفت: از متقاضیان تقاضا می شود ضمن مراجعه به اداره کل یا ادارات منابع طبیعی شهرستان های تابعه نسبت به‌ تهیه نقشه، تفاهم نامه نگهداری و حواله دریافت نهال اقدام کنند.

انتهای پیام




توزیع نهال رایگان جهت اجرای پروژه‌های احیایی در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? توزیع نهال رایگان جهت اجرای پروژه‌های احیایی در جنوب کرمان