تلاش زن سرپرست خانوار به ثمر نشست

زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان طی هر دوره سه‌ماهه میانگین حدود ۹۰۰ کیلوگرم گوشت طیور تولید و روانه بازار مصرف می‌کند. خانم الهامی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان است که به دلیل نداشتن منبع درآمد با دو فرزند در تأمین معاش و ادامه زندگی با مشکلات […]

زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان طی هر دوره سه‌ماهه میانگین حدود ۹۰۰ کیلوگرم گوشت طیور تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

خانم الهامی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان است که به دلیل نداشتن منبع درآمد با دو فرزند در تأمین معاش و ادامه زندگی با مشکلات فراوانی همراه می‌شود که درنتیجه از طریق حمایت این نهاد و دریافت وام اشتغال باوجود محدودیت‌های خاص محیطی و امکانات کم روستایی توانسته است به پرورش بوقلمون و مرغ گوشتی مبادرت ورزد.

او که هم‌اکنون ۴۰ سال سن دارد به‌عنوان یک پرورش‌دهنده طیور و چهره‌ای موفق و نمونه در شهرستان سیرجان مطرح‌شده است.

این زن سرپرست خانوار تحت حمایت درباره مشکلات زندگی‌اش قبل از اجرای طرح گفت: وقتی مشکلات زندگی روزبه‌روز بیشتر شد و برای تأمین مخارج زندگی خود و دو فرزندم با مشکلات زیادی مواجه شدم با راهنمایی اطرافیان به کمیته امداد که تنها امید بسیاری از نیازمندان در شرایط فعلی است مراجعه کردم و پس از انجام مراحل قانونی سال ۱۳۹۸ تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم و با راهنمایی و حمایت‌های این نهاد اقدام به پرورش بوقلمون و مرغ گوشتی و تخم‌گذار کردم.

الهامی گفت: با دریافت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در مرحله نخست ۱۰۰ قطعه جوجه بوقلمون و ۲۰۰ قطعه جوجه مرغ و خروس خریداری و اقدام به پرورش آن‌ها کردم.

او می‌گوید: با تلاش و رسیدگی به طیور و هم‌چنین راهنمایی و مشاوره کارشناسان حوزه اشتغال طی دوره سه‌ماهه موفق به تولید ۶۳۰ کیلو گوشت بوقلمون و بیش از ۲۰۰ کیلو گوشت مرغ کاملاً ارگانیک شده‌ام.

الهامی بابیان اینکه میانگین ماهیانه پنج میلیون تومان از محل فروش گوشت این تعداد قطعه بوقلمون و مرغ درآمد کسب می‌کنم ،گفت: به دنبال توسعه طرح خود هستم و تمام تلاشم را می‌کنم که به کارآفرین موفقی تبدیل شوم و بتوانم زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار زیادی را فراهم کنم.

هم‌اکنون ۱۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان سیرجان در زمینه پرورش طیور در حال فعالیت هستند و درآمد کسب می‌کنند.

فت فتو کرمان کرمان




تلاش زن سرپرست خانوار به ثمر نشست

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? تلاش زن سرپرست خانوار به ثمر نشست