تقسیم کرمان به ۶ قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه

کرمان – فت فتو – رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان با اشاره به طرح مسئله‌یابی ائمه جمعه در مناطقی تحت پوشش خود گفت: به منظور انجام این طرح، کرمان به ۶ قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه تقسیم شده است. به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت ‌الاسلام علی حسنی ‌سعدی روز شنبه در نشست خبری به […]

کرمان – فت فتو – رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان با اشاره به طرح مسئله‌یابی ائمه جمعه در مناطقی تحت پوشش خود گفت: به منظور انجام این طرح، کرمان به ۶ قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه تقسیم شده است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت ‌الاسلام علی حسنی ‌سعدی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تهران در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ با تاکید بر ارتقا و تقویت زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری نماز جمعه در مناطق مختلف افزود: سامانه سراسری اعتلای فرهنگی به منظور تقویت این زیرساخت ها طراحی و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: یک درگاه مسئله شناسی برای هر کدام از ائمه جمعه استان کرمان در سامانه سراسری اعتلای فرهنگی تعریف شده است.

رییس شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه کرمان با اشاره به برگزاری نماز جمعه در ۹۰۰ منطقه کشور و ۵۶ نقطه استان کرمان تصریح کرد: ثبت حتی یک مسئله توسط ائمه جمعه در این سامانه به ترسیم بهتر نقشه فرهنگی کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه مسئله شناسی اقدامی تخصصی و بیش از توان یک نفر است گفت: حلقه های اندیشه ورز با کمک گرفتن از نخبگان و با هدف شرکت در بحث مسئله شناسی مناطق مختلف با اتکا به آمار در کنار ائمه جمعه تشکیل خواهد شد.

حجت ‌الاسلام حسنی ‌سعدی افزود: علاوه بر سامانه اعتلا، “شبکه امامت” نیز در منطق ششگانه کرمان برای ائمه جمعه تعریف شده که در این شبکه هر منطقه به عهده یک امام جمعه گذاشته شده و در مجموع مسائل کلان مساجد با فرماندهی نماینده ولی فقیه در این استان انجام می شود.

وی به تدوین کتابچه “اداره مسجد” برای نخستین مرتبه توسط نماینده ولی فقیه در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: در این کتاب وظایف افرادی که در امور مساجد دخیل هستند شرح داده شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با تاکید بر اینکه ائمه جمعه به مناطقی چون هنزا، ساردوئیه و مردهک که به دلیل ییلاق و قشلاق کردن توانمندی مورد نیاز برگزاری این آیین را نداشته باشند اعزام نمی شوند.

وی گفت: همچنین ائمه جمعه مناطق نودژ، بلوک در بخش اسماعیلی جیرفت و نرماشیر نیز بزودی معرفی می شود.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: برگزاری و برنامه ریزی برای شورای فرهنگ عمومی در دستور کار ویژه ائمه جمعه استان کرمان قرار دارد.

وی همچنین نماز جمعه را دارای آثار و برکات زیادی دانست و افزود: نماز جمعه موجب بیداری جامعه می شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نماز جمعه مبنی بر اینکه “نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است” اشاره و تصریح کرد: کاهش حضور مردمی در نماز جمعه موجب افزایش آسیب‌ های اجتماعی می شود.

دشمن درصدد تغییر هویت ایرانی اسلامی است

وی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی طی چند دهه گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است گفت: دشمن در این مدت همواره سعی کرده با توطئه‌های مختلف بر سر راه پیشرفت‌های نظام مانع ایجاد کند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان تاکید کرد: دشمن درصدد تغییر هویت ایرانی اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است و در این راستا برای اقشار مختلف بخصوص قشر مذهبی برنامه ریزی کرده است.

وی دفاع مقدس را زمان عزت و اقتدار نظام اسلامی معرفی و تصریح کرد: اکنون کشور دچار جنگ فرهنگی است که باید با آن مقابله کنیم و از نامیدی فاصله بگیریم.

جذب ۲۰۰ جوان کرمان به عنوان عضو افتخاری نماز جمعه

رییس ستاد نماز جمعه کرمان نیز به ویژه برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد در این شهر اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ نفر از جوانان این شهر طی ۲ سال گذشته به عنوان اعضای افتخاری ستاد نماز جمعه جذب شده اند.

مهدی صدفی به شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر اشاره و تصریح کرد: با وجود برگزار نشدن نماز جمعه در برخی از ایام اما برنامه های زیادی در ستاد نماز جمعه کرمان تهیه و اجرا شد.

وی شمار نمازهای جمعه اقامه شده در کرمان را در سال ۹۹،  ۱۴ مورد و در سال گذشته ۳۴ نماز عنوان کرد و گفت: در سال جاری تاکنون تمام هفته ها نماز جمعه اقامه شده است.

رییس ستاد نماز جمعه کرمان به انجام زیرساخت ها عمرانی طی ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: عملیات احداث فاز دوم مصلی امام علی (ع) کرمان با هفت هزار و ۴۰۰ مترمربع وسعت بعد از سالها مشکل با کمک و حمایت نماینده ولی فقیه در استان کرمان آغاز شد و اکنون در مرحله سقف دوم است.

وی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته چهار میلیارد تومان به منظور تکمیل فاز دوم مصلا هزینه شده و برای تکمیل شدن این فاز به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

صدفی به راه اندازی میز خدمتف غرفه های مشاوره، مهد جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های مختلف با مشارکت دستگاه های اجرایی عضو ستاد نماز جمعه به عنوان اقدامات انجام شده در ستاد نماز جمعه کرمان اشاره کرد.

وی همچنین برنامه های سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه را در کرمان تجدید میثاق با شهدا، بازخوانی و تبیین نقش نماز جمعه، راه اندازی نمایشگاه عکس عملکرد ستاد و تجلیل ار پیشکسوتان نماز جمعه اعلام کرد.




تقسیم کرمان به ۶ قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه

منبع: ایرنـا
? تقسیم کرمان به ۶ قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه