تفاوت نوروز ایران با سایر نوروزها در یاد خدا بودن و با خدا عجین شدن است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه امسال بهار قرآن و بهار طبیعت همزمان شده است، اظهار داشت: نوروز فقط مختص مردم ما نیست و در برخی از کشورهای همجوار ما نیز آیین نوروز را دارند. وی با بیان اینکه اخیراً کاخ سفید هم سفره نوروزی پهن […]

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه امسال بهار قرآن و بهار طبیعت همزمان شده است، اظهار داشت: نوروز فقط مختص مردم ما نیست و در برخی از کشورهای همجوار ما نیز آیین نوروز را دارند.

وی با بیان اینکه اخیراً کاخ سفید هم سفره نوروزی پهن می‌کند، ادامه داد: اما بهار و نوروز ما با همه نوروزهای دنیا به ویژه نوروزی که راس استکبار یعنی آمریکا به پا می‌کند متفاوت است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یک تفاوت عمده بین نوروز ما و دیگر نوروزها وجود دارد، بیان کرد: بهار طبیعت و نوروز ما با نام و یاد خدا رقم می‌خورد و این تفاوت ماهوی نوروز ما با نوروز دیگران است.

وی با بیان اینکه در نوروز دیگران به ویژه نوروزی که استکباریان تشکیل می‌دهند، غفلت از خدا موج می‌زند، ادامه داد: نوروز ما با یاد خدا و «حول حالنا الی احسن‌الحال» عجین شده است.

خاتمی با اشاره به دعای لحظه تحویل سال، گفت: امسال نوروز ما با ماه مبارک رمضان همزمان شده و خداوند هم فضا را برای ما فراهم کرده است؛ فضای قرآنی و فضای نورانی یاد خدا با نوروز ما قرین شده و امیداوارم که از لحظه لحظه این ماه و با ذکر و نام خدا استفاده کنیم و در مسیر احسن الحال قدم برداریم و با تدبیر و برنامه‌ریزی آن را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که «احسن‌الحال» در واقع چیست، ابزار داشت: احسن‌الحال در عرصه‌های مختلف زندگی آدم از جمله فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی مصادیقی دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه احسن‌الحال در عرصه فردی یعنی رفیق شدن و انس با خدا و هر که با خدا رفیق و همنشین شود خداوند هم با او رفیق و همنشین است، بیان کرد: احسن‌الحال در عرصه خانوادگی یعنی زندگی قرآنی داشتن.

وی با بیان اینکه خدواند در آیه ۲۱ سوره روم دو عنصر را برای زندگی قرآنی بیان می‌کند، گفت: دو عنصر آرامش و محبت مواردی است که خداوند در این آیه برای زندگی قرآنی بیان کرده است و باید بدانید که آرامش در زندگی خانوادگی با محبت و احترام به‌دست می‌آید.

خاتمی با اشاره به اینکه ماه رمضان ما گره خورده با نوروز و نوروز ما گره خورده با یاد خدا، بیان کرد: امیدواریم که «احسن‌الحال» در سال جدید در عرصه‌های مختلف زندگی ما رقم بخورد.

انتهای پیام/۵۱۱/




تفاوت نوروز ایران با سایر نوروزها در یاد خدا بودن و با خدا عجین شدن است

منبع: تسنــیم
? تفاوت نوروز ایران با سایر نوروزها در یاد خدا بودن و با خدا عجین شدن است