تفاهم‌نامه ای برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کرمان

تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دادگستری کل استان کرمان، نیروی انتظامی، بهزیستی، استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان امضا شد. به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی  در آیین انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، امکانات […]

تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دادگستری کل استان کرمان، نیروی انتظامی، بهزیستی، استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان امضا شد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی  در آیین انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، امکانات و… می‌توان کارهای بزرگی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام داد،  و با هم‌افزایی امکانات موجود در دستگاه‌های مختلف، پشتیبانی از یکدیگر و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای، ظرفیت‌های بزرگی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با تاکید بر شناسایی علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: باید علت‌ها را شناسایی و برطرف کرد تا افراد دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند و اقدامات و برنامه‌های این حوزه باید با انگیزه لازم، دقت نظر و بر مبنای تصویب و به‌روزرسانی قوانین مورد نیاز دنبال شود.

وی برخورد با پدیده بدحجابی را اقدامی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: فردی که بدون حجاب قانونی وارد جامعه می‌شود باید بداند که خود فرد در اولین مرحله در معرض آسیب‌های اجتماعی است و در این ارتباط باید با برنامه و تدبیر حرکت کرد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان  هم گفت: در تفاهم‌نامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش شده که نقاط ضعف شناسایی و برطرف شده و نقاط قوت ارتقاء یابد،  ودر سال‌های اخیر آسیب‌های اجتماعی، افزایش آنها و پیچیدگی‌های این حوزه ضرورت توسعه هماهنگی‌های بین دستگاهی را نشان داده است.

قویدل تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله کودکان کار، کودکان بزهکار و بزه دیده، خشونت‌های علیه زنان و کودکان، پرونده‌های موجود در مراکز مهر خانواده که نیاز به نگاه ویژه دارند و غیره نیاز به هم‌افزایی بین دستگاهی وجود دارد که این مهم در قالب تفاهم‌نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: دادگستری کل استان کرمان در سطح حوزه‌های قضایی دفاتر حمایت از زنان و اطفال را راه‌اندازی کرده  و ایجاد مراکز مشاوره اطفال، مشاوره خانواده و مراکز مهر خانواده با همکاری دادستان‌های استان در دستورکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار دارد.

وی به ایده راه‌اندازی اورژانس قضایی نیز اشاره و بیان کرد: در قالب این طرح تلاش می‌شود پرونده‌هایی که ماهیت اجتماعی دارند و نیاز به مداخله پلیس و قاضی ندارند را با استفاده از ظرفیت مصلحین، حکمین و مشاوران و براساس مداخله مشاوره‌ای و روانشناسی به نتیجه برسانیم که منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود و نتیجه آن کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی در استان کرمان نیز در دست پیگیری است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات موجود در این مرکز پیگیری و رفع خواهد شد.

 




تفاهم‌نامه ای برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تفاهم‌نامه ای برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کرمان