تعلیم و تربیت دوبال پیشرفت و ترقی هستند

معلم نمونه فاریابی گفت: معلمی شغل نیست هنر است و تعلیم و تربیت دوبال بال پیشرفت و ترقی هستند. به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» به مناسبت هفته معلم گفتگو جالب و خواندنی با معلم نمونه فاریابی زهرا شهریاری انجام شد او مشاور و دبیر درس تفکر سبک زندگی و دفاعی پایه نهم است. وی با […]

معلم نمونه فاریابی گفت: معلمی شغل نیست هنر است و تعلیم و تربیت دوبال بال پیشرفت و ترقی هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» به مناسبت هفته معلم گفتگو جالب و خواندنی با معلم نمونه فاریابی زهرا شهریاری انجام شد او مشاور و دبیر درس تفکر سبک زندگی و دفاعی پایه نهم است.

وی با اشاره به این که ۱۷سال معلم روستا است گفت: معلمی شغل نیست هنر و عشق است.

زهرا شهریاری گفت: چندین سال از بهترین روزهای زندگی خود را در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان روستا گذرانده ام ، انگیزه خود را از انجام اقدامات خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ ویژه دانش‌آموزان روستا و حل مشکلات آن‌ها می‌داند.

شهریاری عنوان کرد: وقتی از کودکان میپرسیم در آینده میخواهید چه شغلی را داشته باشید برایمان چند شغل را نام می‌برند که معلمی هم جزء آنها است،من هم از کودکی تدریس و معلمی را بسیار دوست داشتم ،و در بازی های کودکی همیشه نقش معلم را داشتم و آرزو داشتم روزی به شغل مورد علاقه ام که معلمی بود برسم، تا این که ۱۷ سال پیش با لطف خداوند این سعادت نصیبم شد که به هنر زیبای معلمی بپردازم و با عشق و جان برای دانش آموزان روستا وقت بگذارم و به آنها خدمت کنم.

وی افزود: چه شغلی می‌تواند اعجاب انگیز تر از معلمی باشد وقتی می‌تواند اینگونه روی بچه ها تاثیری پایدار و به یاد ماندنی بگذارد.

شهریاری گفت: معلمی شغل من نیست،هنر من و عشق من است،عشقی که روح و روان مرا اقناع میکند،و در پناهش از هر دغدغه ای رها میشوم.

 شهریاری افزود:  معلمی تنها شغلی است که در آن کارمند عاشقانه ارباب رجوع‌اش را دوست دارد و از این که بتواند کاری برای او انجام دهدغرق لذت و خوشحال میشود.

وی عنوان کرد: اگر به هنر زیبای معلمی به چشم یک هنر نگاه کنیم و با بند بند وجودمان این عشق را احساس کنیم خودمان را دلسوز و نگران دانش‌آموزان می‌دانیم اگر دانش‌آموز در خانه مشکلی داشته باشد همواره برای رفع مشکلاتش قدم بر میداریم و سعی می‌کنیم حامی‌اش باشیم.

زهرا شهریاری اظهار داشت: تعلیم و تربیت دوبال ترقی و پیشرفت هستند و بدون نظام شایسته آموزشی و تربیتی نمی‌توانیم به جایگاهی از رشد وشکوفایی برسیم ،آموزش اساسی زیر بنایی نیازمند معلمی است که رمز و راز تعلیم و تربیت را بداند،و در درجه اول خودش به صفات ارزشمند اخلاقی مزین باشد تا بتواند الگوی مناسبی برای بچه ها که آینده سازان مملکت هستند باشند.

وی گفت: معلم موفق معلمی است که همواره در حال یادگیری است، و پیوسته تلاش می‌کند تا محتوا و موضوعی که می‌خواهد تدریس کند تسلط کامل داشته باشد،از روش تدریس های متفاوت استفاده کند، کلاس پویا،فعال و دانش آموز محور داشته باشد،در بدر ورود به کلاس ابتدا حواسش به شرایط جسمی و روحی دانش آموزان باشد و هرگز دانش‌آموزان را باهم مقایسه نمیکند،و به تفاوت های فردی آنها توجه دارد.

انتهای خبر/ م.ق




تعلیم و تربیت دوبال پیشرفت و ترقی هستند

منبع:آرمـان
? تعلیم و تربیت دوبال پیشرفت و ترقی هستند