تعلیق صادرات برخی محصولات کشاورزی کرمان

صادرات برخی محصولات کشاورزی کرمان با ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی تا ۵ اردیبهشت ادامه و از این تاریخ به بعد تعلیق می شود. به گزارش فت فتو، چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در ابلاغیه ۲۸ فروردین امسال به گمرکات تعلیق می‌شود.   آقای خسروی معاون توسعه […]

صادرات برخی محصولات کشاورزی کرمان با ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی تا ۵ اردیبهشت ادامه و از این تاریخ به بعد تعلیق می شود.

به گزارش فت فتو، چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در ابلاغیه ۲۸ فروردین امسال به گمرکات تعلیق می‌شود.

 

آقای خسروی معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان کرمان گفت: خبر ممنوعیت محصولات گوجه فرنگی سیب زمینی و بادمجان و پیاز از خبر‌های داغ جلسه کارگروه توسعه صادرات بود و این دستور العمل باعث دغدغه کشاورزان شده است و فعلا تا ۵ اردیبهشت تمدید شده است.

 

وی در خصوص تامین سوخت حمل ونقل در کشاورزی هم گفت: مشکلی وجود ندارد، اما مقرر شد در بحث تامین ناوگان از ظرفیت سپاه ارتش و نیروی انتظامی و ناوگان سایر استان‌ها استفاده شود.

در این نشست که با دو محور ممنوعیت صادرات و افزایش کرایه حمل بررسی برگزار شده بود اقای مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت: مقررشد وزارت جهاد کشاورزی شمال استان با همکاری جنوب استان در نامه‌ای به وزیر میزان تولید را بر اساس امار‌ها ارائه کند که هر نوع تصمیم صادراتی با نظر کرما ن انجام شود و ضمن اینکه استان کرمان یک استان صادراتی است و مازاد بر نیاز تولید محصول دارد و باید صادرات محصولات را ادامه دهد.

همچنین براساس امار ارایه شده عطاپور فرماندار جیرفت در ارتباط ویدیو کنفرانسی گفت: جنوب استان کرمان در حال حاضرمشکل تامین سوخت ندارد، اما کرایه حمل کامیون‌ها ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.




تعلیق صادرات برخی محصولات کشاورزی کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تعلیق صادرات برخی محصولات کشاورزی کرمان