تصادف مرگبار در جنوب کرمان؛ سرنشینان پراید در آتش قاچاق سوخت جان دادند

بامداد امروز در تصادف سایپا حامل سوخت قاچاق با پراید سه کشته و یک زخمی بر جای گذاشت در این حادثه دلخراش سه نفر از سرنشینان ماشین پراید در آتش سوختند. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان از رودبار جنوب، ناگهان به سرعت نور از کنارمان رد می‌شوند بدون رعایت هیچکدام از قوانین راهنمایی و […]

بامداد امروز در تصادف سایپا حامل سوخت قاچاق با پراید سه کشته و یک زخمی بر جای گذاشت در این حادثه دلخراش سه نفر از سرنشینان ماشین پراید در آتش سوختند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان از رودبار جنوب، ناگهان به سرعت نور از کنارمان رد می‌شوند بدون رعایت هیچکدام از قوانین راهنمایی و رانندگی، گویا جان سایر مسافران جاده هم برایشان اهمیتی ندارد زیرا به یکباره سبقت گرفته و ماشین پشت سر خود را در بهت فرو می‌برند.

 
گریز وانت‌های تویوتا و پژو که سوخت قاچاق بار زده‌اند منظره آشنای جاده‌های جنوب کرمان است که پلاک خودروها را با گل و پارچه پوشانده‌ و با افساری لجام گسیخته در جاده‌های استان می‌تازند تا سوخت‌های مازاد بر مصرف سایر ساکنان کشور را به مرز رسانده و به نان تبدیل کنند.
 
قاچاق سوخت همواره یکی از معضلات اصلی این خطه از کشور است که هرازگاهی خبرهایی مبنی بر واژگونی، آتش سوزی، برخورد رخ به رخ و غیره در رسانه های جمعی و گروهی منتشر می‌شود که گاها باعث کشته شدن و سوختن تعدادی از شهروندان هم می‌شود.
 
در این میان اما به گفته برخی از صاحب نظران بیکاری عامل روی آوردن برخی از این افراد به شغل‌های کاذبی همچون سوخت کشی شده است اما برخی‌ها نیز بر این باور هستند که سود زیادی که از این طریق به دست می‌آید افراد را وسوسه می‌کند تا وارد این مسیر شوند و راه صد ساله را یک شبه طی کنند.
 
قاچاق سوخت در حالی روند معمولی خود را در جاده‌های جنوب کرمان طی می‌کند که از یک سو جان برخی از هموطنان قربانی سهل انگاری قاچاقچیان شده و از سوی دیگر خسارت‌های هنگفتی را به راهداری و حمل و نقل جاده ای وارد می‌کند.
 
همین هفته گذشته بود که یکی از نیروهای نظم و امنیت در مسیر مبارزه با قاچاقچیان سوخت به شهادت رسید.
 
 
بامداد امروز در تصادف سایپا حامل سوخت قاچاق با پراید ۳ کشته و یک زخمی بر جای گذاشت، در این حادثه دلخراش سه نفر از سرنشینان ماشین پراید زنده زنده در آتش سوختند.
 
این حادثه در مسیر جاده میاندران به زهکلوت رخ داده است.
 
به گزارش نذیر کرمان، ارزان بودن سوخت در کشور از یک‌سو و همچنین استقبال گسترده کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس از این سوخت ارزان از سویی دیگر باعث شده است که این معضل خطرناک در جنوب ایران رقم بخورد.
 
موقعیت‌های اتصال به دریای استان‌هایی همچون کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین وجود کشتی‌های تجاری و لنج‌های باربری در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان شرایط خرید از سوداگران این عرصه را فراهم ساخته است.
 
حمل سوخت های قاچاق توسط مردم محلی از یک طرف و از طرفی دیگر خرید واسطه‌ها و انتقال آن به کشورهای مورد تقاضا، تجارتی پر خطر را در جنوب ایران ایجاد نموده است، که در این کار اقتصادی پر خطر که خلاف موازین قانونی کشور ایران  اسلامی نیز می‌باشد، تنها جوان ایرانی متضرر این موضوع هستند، چرا که در این مسیر مرگ آفرین هر روز بر اساس تصادفات و آتش سوزی ناشی از این اقدام خطرناک از دنیا می‌روند.
 
در سال‌های اخیر هفته‌ای نبوده است که در مناطق شرق و جنوب استان‌های جنوبشرق شاهد عبور و مرور خودروها و نیسان های آبی رنگ حامل تانکرهای پر از گازوئیل قاچاق نباشیم.
 
قاچاق سوخت را می‌توان یکی از پدیده‌های مخرب سال‌های اخیر استان‌های جنوب شرق کشور دانست؛ معضلی که انسان‌های متعددی را برای رسیدن به نان شب‌شان به کارهایی واداشته که عاقبت آن جزغاله‌شدن استخوان‌هایشان است.
 
انتهای خبر/پورحیدر




تصادف مرگبار در جنوب کرمان؛ سرنشینان پراید در آتش قاچاق سوخت جان دادند

منبع:آرمـان
? تصادف مرگبار در جنوب کرمان؛ سرنشینان پراید در آتش قاچاق سوخت جان دادند