تشکیل پرونده کیفری برای ترک فعل مدیران در سیل اخیر کوهبنان

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: ترک فعل احتمالی مسوولان در ازای مصوبات ستاد مدیریت بحران قطعا از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و در قبال این مهم باید پاسخگو باشند. به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان، رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان از منازل آسیب‌دیده از سیل اخیر در شهرک امام رضا(ع) کوهبنان بازدید و در دیدار چهره‌به‌چهره […]


رئیس دادگستری کوهبنان گفت: ترک فعل احتمالی مسوولان در ازای مصوبات ستاد مدیریت بحران قطعا از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و در قبال این مهم باید پاسخگو باشند.

به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان، رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان از منازل آسیب‌دیده از سیل اخیر در شهرک امام رضا(ع) کوهبنان بازدید و در دیدار چهره‌به‌چهره با صاحبان منازل مذکور بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه جهت ممانعت از ورود آب به منازل مردم پس از اعلام و هشدار وقوع سیلاب احتمالی تاکید کرد.

محمدمهدی میرزایی عبدالیوسفی اظهار داشت: متأسفانه بر اثر بارندگی و سیل اخیر شاهد آبگرفتگی تعدادی از منازل و وارد آمدن خسارت به ساکنان شهرک امام رضا(ع)کوهبنان بودیم.

این مقام قضایی با اشاره ضعف زیرساخت‌های شهرک امام رضا(ع)، تصریح کرد: رفع این معضلات نیازمند چاره‌جویی اساسی و همت مضاعف مسوولان است.

وی در ادامه با اشاره بر لزوم رفع برخی مشکلات و نارسایی‌ها در کوتاه مدت، افزود: متأسفانه این مهم تاکنون محقق نشده است و در سیل اخیر نیز ایرادات جدی به عدم پیش‌بینی و اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه برخی مسوولان شهرستان وارد است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با اشاره به لزوم انجام اقدامات اولیه جهت ممانعت از ورود آب به منازل شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی و حتی برخی از محله‌های سطح شهر کوهبنان و توابع و مسیل‌ها پس از اعلام وضعیت قرمز و هشدار وقوع سیلاب احتمالی، اظهار داشت: ترک فعل برخی مسوولان و دستگاه‌های متولی در این موارد به‌خوبی قابل مشاهده است و باید جبران شود.

میرزایی عبدالیوسفی تصریح کرد: در سیل گذشته قطعاً هشدارهای لازم از قبل صادر شده و چنانچه ترک فعل مسوولان به اثبات برسد و طبق نظر کارشناسان مربوطه مسوولی کوتاهی کرده باشد، بدون اغماض برای آن مسوول پرونده کیفری تشکیل خواهد شد.

میرزایی با گلایه نسبت به کوتاهی برخی مسوولان نسبت به شرح وظایف قانونی خود گفت: برخی مسوولان یا نسبت به وظایف خود اشراف ندارند. تا چه زمانی مردم باید پس از بارش حداقلی باران شاهد خسارت زیاد به اموال خود باشند.

 این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: خروجی جلسات ستاد مدیریت بحران باید کاهش خسارت به مردم باشد، نه اینکه شاهد بروز خسارت باشیم.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





تشکیل پرونده کیفری برای ترک فعل مدیران در سیل اخیر کوهبنان

منبع: فــارس
? تشکیل پرونده کیفری برای ترک فعل مدیران در سیل اخیر کوهبنان