تشکیل استان کرمان جنوبی به قوت خود پابرجاست

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل استان کرمان جنوبی به قوت خود پابرجاست و مجلس منتظر لایحه دولت در این رابطه است. به گزارش فت فتو از کرمان، ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با […]


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل استان کرمان جنوبی به قوت خود پابرجاست و مجلس منتظر لایحه دولت در این رابطه است.

به گزارش فت فتو از کرمان، ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با تشکیل استان کرمان جنوبی اظهار کرد: مباحث مربوط به تشکیل استان جدید در کمیسیون‌های مختلف در دست پیگیری است و تامین زیرساخت‌های لازم از طریق دولت و مجلس نیز در دستور کار هستند.

وی از حمایت جدی نسبت به تشکیل استان‌های جدید در کشور خبر داد و افزود: تشکیل استان جدید از مولفه‌های خاصی از جمله جمعیت، وسعت و تعداد شهرستان‌ها برخوردار است و به‌عنوان نماینده مردم با تشکیل استان جدید در هر نقطه‌ای از کشور از جمله بم و سیرجان موافق هستیم ضمن آنکه طرح تشکیل استان بم را نیز امضا کرده‌ام.

اعظمی ادامه داد: تفکیک مناطق بزرگ، علاوه بر این که تمرکز زدایی را در پی دارد، توزیع متوازن منابع و اعتبارات دولتی را نیز در پی خواهد داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تشکیل استان کرمان جنوبی را قطعی اعلام کرد و افزود: لایحه استان جدید مصوبه دولت است و مجلس منتظر ارائه لایحه است و چون به‌صورت تخصصی باید بررسی شود اعلام استان جدید کمی زمان‌بر است.

وی با اشاره به ماده ۷۵ و تامین مالی تشکیل استان جدید اظهار کرد: تشکیل استان جدید حتما بار مالی دارد که باید تامین شود و این مهم نیز در دستور کار دولت است.

اعظمی از پیگیری‌های لازم برای تشکیل ادارات کل در جنوب کرمان خبر داد و گفت: باید مابقی ادارات کل به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم راه‌اندازی شوند تا اینکه روند خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار شتاب بیشتری بگیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از مردم جنوب کرمان خواست برای تشکیل استان جدید عجله نکنند و گفت: برنامه‌های لازم طبق قانون دنبال می‌شوند و انتظار است مردم ولایتمدار جنوب کرمان اخبار لازم را در خصوص استان جدید از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند و به شایعات توجه نکنند.

وی مرکزیت استان جدید را آخرین اولویت این طرح عنوان کرد و گفت: در این مورد کارشناسان باید نظر بدهند و نمایندگان وقتشان را صرف مسائل مهمتر می‌کنند.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب 





تشکیل استان کرمان جنوبی به قوت خود پابرجاست

منبع: فــارس
? تشکیل استان کرمان جنوبی به قوت خود پابرجاست