تشریح مسئله فلسطین از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری

کارشناس مسائل سیاسی روز گفت: مسئله فلسطین در اندیشه امام خمینی و مقام معظم رهبری از سه منظر قابل توجه است. سعید تاج الدینی در گفتگو با سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» گفت: روز جهانی قدس حقیقتا یک یوم الله است که نشان می‌دهد مسئله فلسطین تا آزاد سازی نهایی قدس شریف در سطح […]

کارشناس مسائل سیاسی روز گفت: مسئله فلسطین در اندیشه امام خمینی و مقام معظم رهبری از سه منظر قابل توجه است.

سعید تاج الدینی در گفتگو با سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» گفت: روز جهانی قدس حقیقتا یک یوم الله است که نشان می‌دهد مسئله فلسطین تا آزاد سازی نهایی قدس شریف در سطح اشغال همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسائل راهبردی اسلام قرار داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود:  اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به فاصله کمتر از شش ماه از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با وجود تمام تحریم‌ها و تهدید‌های پیچیده‌ای که از داخل و خارج متوجه انقلاب نوپای اسلامی بود، با صدور بیانیه‌ای مهم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رو روز قدس نام‌گذاری کردند دلیل روشنی بر اهمیت این موضوع است. 

تاج الدینی بیان کرد:  روز قدس دارای بار معنایی دو وجه است از یک‌ سو فلسطین و اهمیت آن و از سوی دیگر  انزجار نسبت به ظلم و ستم صهیونیست‌ها مورد تاکید است.
 
وی تصریح کرد:  این دو وجه به خوبی در اندیشه‌های اسلامی و بزرگان دینی ما مورد توجه قرار گرفته اگه بخواهیم به اهمیت راهبردی مسئله فلسطین در اندیشه‌های امام و رهبری بپردازیم، باید از حضرت امام (ره) به عنوان سردمدار مبارزه با یهودی سازی جهان و مبارزه با یهودی سازی جهان و در واقع نخستین شخصیتی نام برد که خطر صهیونستی جهان را به روشنی دریافت و بلا فاصله در کنار مبارزات ضد شاهنشاهی در ایران در صدد مقابله با آن نیز بر آمد. 

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ایشان در طول سال های مبارزه با رژیم طاغوت در رویارویی با توطئه‌های داخلی و خارجی از نزدیک با گرفتاری‌های مسلمانان به ویژه مظلومیت و آوارگی فلسطینی‌ها آشنا شد و عمق توطئه اجانب را درک نمود و پس از استقرار نظام به افشاگری توطئه‌های آشکار و نهان صهیونیسم جهانی پرداخت که میراث ماندگار او  روز قدس است که با این تدبیر مجاهدت گونه نه تنها نگذاشتن که مسئله فلسطین از خاطره‌ها محو شود بلکه در راس سیاست‌های ملل اسلامی قرار گرفت و به مسئله فلسطین حیاتی داد.

تاج الدینی اظهار کرد: بنابراین در اندیشه امام خمینی مسئله فلسطین از سه منظر قابل توجه است، اول اهمیت مسئله فلسطین به عنوان یک قضیه اسلامی و حتی جهانی، دوم لزوم وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهونیستی و سوم جلو گیری از هر گونه سازش با آمریکا ورژیم صهیونیستی  است.

وی گفت:  حضرت آقا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در راستای منویات بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی اندیشه‌یشان را تبیین کردند ایشان در رابطه با روز قدس تعابیری همچون روز  تجمع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه روز اسلام، روز انسانیت، روز انقلاب و امام یاد کردند. 

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ایشان پس از بر شمردن امتیازات روز قدس بر ایام الله دیگر علیه فلسطین و مهم‌ترین مسائل  انقلاب و مسئله انسانی و نه صرفا عربی یا اسلامی محسوب کردند. 

تاج الدینی افزود: ایشان با تاکید بر مسئله فلسطین و ابعاد دیگری از مسائل همچون پایان وجودی و هویتی رژیم صهیونیستی تاکید کردند. 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین طرح راهبردی ایشان در این رابطه نبودن موجودیتی به نام اسرائیل در ۲۵سال است. 

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: لذا مسئله فلسطین در اندیشه‌های رهبر انقلاب به سه جهت مورد توجه بررسی قرار گرفته است، اول پیروزی ملت فلسطین در سایه‌های اتحاد کشورهای اسلامی، دوم پایان موجودیت جعلی اسرائیل تابازه زمانی ۲۵ساله و سوم تفکیک یهودیت و صهیونیسم است.
 
وی افزود: همه با هم در راهپیمایی روز قدس امسال شرکت کنیم، حماسه‌ای بزرگ بیافرینیم و پوزه استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی را به خاک بمالیم و بوق رسانه دشمن را در هم کوبیم.

انتهای خبر/ تاج الدینی
 




تشریح مسئله فلسطین از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری

منبع:آرمـان
? تشریح مسئله فلسطین از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری