تشریح برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش در کرمان/ احداث جاده به طول ۳۷ کیلومتر در بخش زهکلوت

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق گفت: در بخش زهکلوت رودبار جنوب در بخشی که فاقد جاده است، در حال احداث ۳۷ کیلومتر جاده با امکانات گروه مهندسی ارتش هستیم به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ امیر غلامعلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اهم فعالیت‌های قرارگاه منطقه‌ای ارتش […]

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق گفت: در بخش زهکلوت رودبار جنوب در بخشی که فاقد جاده است، در حال احداث ۳۷ کیلومتر جاده با امکانات گروه مهندسی ارتش هستیم

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ امیر غلامعلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اهم فعالیت‌های قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق در دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شروع برنامه‌های بزرگداشت ارتش با افتتاح بخش اطفال بیمارستان امام حسین علیه‌السلام بود که با این اقدام، بخش پیشرفته‌ای به بیمارستان کرمان الحاق شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق با بیان این‌که سه بخش کاهش درد بیماران سرطانی، بخش اعصاب و روان و بخش مراقبت‌های ویژه اطفال در بیمارستان فعالیت‌ می‌کنند، ابراز کرد: تمامی افراد می‌توانند از امکانات بیمارستان استفاده کنند.

وی ادامه داد: امروز در طلیعه بزرگداشت مراسم‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار داشتیم و همچنین غباروبی مزار شهدا و مزار شریف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در شهرستان‌های کرمان و سیرجان انجام شد.

امیر غلامعلیان عنوان کرد: فردا ویژه برنامه‌ای را به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را با حضور سخنران کشوری  از ۹ تا ۱۱ خواهیم داشت، همچنین فردا از ده مقاله همایش تبیین اندیشه‌های شهید شیرازی تجلیل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق رونمایی از عکس نوشته شهید صیاد شیرازی، رونمایی از کتاب خط در خط  در خصوص خاطرات جانباز صمد شهرکی، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی بین نیروها و برگزاری محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های مد نظر در دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این‌که شب گذشته مراسم اطعام ۲۰۰ ایتام با حضور اعضای شورای تأمین در تالار قرارگاه برگزار شد، بیان کرد: در  روز ۲۹ فروردین رژه باشکوه یگان‌های موتوری را داریم که در بلوار ۲۲ بهمن کرمان با حضور اعضای شورای تامین، شورای اداری و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

امیر غلامعلیان افزود: در دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، ویزیت رایگان بیمارستان امام حسین علیه‌السلام در بخش ماهان با حضور حداکثری پزشکان متخصص انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق با تأکید بر این‌که تاکنون ۲ هزار عمل رایگان مغز و اعصاب توسط بیمارستان برای افراد نیازمند و دارای مشکلات مالی انجام شده است، تصریح کرد: سخنرانی فرمانده‌هان و پیشکسوتان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس، شرکت گسترده در نماز جمعه ۲۵ فروردین از دیگر برنامه‌های مد نظر دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: شهید قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و اولین شهید ترور است و به همین مناسبت مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید قرنی را برگزار خواهیم کرد و همچنین در روز قدس تعداد دو هزار بروشور در خصوص وصیت‌نامه شهید قرنی در بین مردم توزیع خواهد شد و سوالاتی طراحی شده و ده نفر از برندگان در روز سوم خرداد ماه تجلیل می‌شوند.

امیر غلامعلیان رونمایی از تابلو عکس شهید نگارستانی، توزیع بسته‌های معیشتی با کمک کمیته امداد در سطح جامعه هدف، آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیر عمد تحت پوشش کمیته امداد از جمله دیگر فعالیت‌های ما در ایام دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق در رابطه با اقدامات انجام شده توسط قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق در سال گذشته اظهار کرد: در بخش زهکلوت رودبار جنوب در بخشی که فاقد جاده است، در حال احداث ۳۷ کیلومتر جاده با امکانات گروه مهندسی ارتش هستیم، ۲۸ مرحله توزیع اقلام معیشتی، زیستی، پوشاک، خواروبار و جهیزیه در تمام شهرستان‌های استان کرمان بین جامعه هدف کمیته امداد توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که در سال گذشته و سال ۱۴۰۰ تمام رودخانه‌های استان را با استفاده از امکانات، تجهیزات و ادوات مهندسی ارتش لایه‌روبی کردیم، تصریح کرد: حوزه فعالیت و خدمات ما در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان است و در زاهدان در بخش هیرمند ۹۰کیلومتر آب‌رسانی دائم برای ۱۸ روستا انجام داده‌ایم همچنین دو بیمارستان حاد تنفسی بدر شهرستانهای خاش و زاهدان ساخته و تحویل داده‌ایم.

امیر غلامعلیان با اشاره به این‌که در مرز شمال استان سیستان و بلوچستان در مرز با طالبان حدود ۲۰۰ هزار احشام مردم توسط نیروهای ارتش آب‌رسانی می‌شود، اظهار کرد: ارتش در حساس‌ترین مناطق مرزی با هوشیاری در حال انجام وظیفه است و ۵۰ هزار متردد غیرمجاز را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق عنوان کرد: در سال گذشته حدود هزار و ۲۰۰ واحد منزل برای کارکنان ساخته و تحویل داده شد و همچنین ۴۳۲ واحد دیگر در کرمان در حال احداث داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه با تعامل ارتش با اداره کل راه و شهرسازی، زمینی به مساحت ۴۲ هکتار متعلق به ارتش است که اگر جزو محدوده شهر کرمان آورده شود، نصف آن را به صورت رایگان در اختیار راه و شهرسازی قرار خواهیم داد و در نصف مابقی آن مسکن برای کارکنان ارتش می‌سلزیم.

انتهای خبر/م




تشریح برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش در کرمان/ احداث جاده به طول ۳۷ کیلومتر در بخش زهکلوت

منبع:آرمـان
? تشریح برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش در کرمان/ احداث جاده به طول ۳۷ کیلومتر در بخش زهکلوت