تشریح اقدامات شهرداری کرمان در آستانۀ چهارمین سالگرد شهادت «سردار دلها»

شهردار کرمان، اقدامات معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق پنج‌گانه شهرداری را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزارکردن چهارمین سالگرد سردار دلها، تشریح کرد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سعید شعرباف، از اجرای زیرسازی، ۵۰۰۰ متر جدول‌گذاری و ۲۰۰۰ متر فرش‌موزائیک در محدودۀ پردیسان «قائم(عج)»، توسط مناطق پنج‌گانه شهرداری کرمان، خبر داد و گفت: ارسال خودروهای سنگین […]


شهردار کرمان، اقدامات معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق پنج‌گانه شهرداری را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزارکردن چهارمین سالگرد سردار دلها، تشریح کرد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سعید شعرباف، از اجرای زیرسازی، ۵۰۰۰ متر جدول‌گذاری و ۲۰۰۰ متر فرش‌موزائیک در محدودۀ پردیسان «قائم(عج)»، توسط مناطق پنج‌گانه شهرداری کرمان، خبر داد و گفت: ارسال خودروهای سنگین و اعزام کارگران در ۴۰ روز گذشته توسط مناطق و سازمان‌ها از دیگر اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه و برای اجرای فعالیت‌های عمرانی و همچنین سرویس‌دهی به زائران و نظافت محدودۀ گلزار شهدا در ایام سالگرد نیز، نیروهای ویژه اختصاص داده می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برپایی موکب‌ها، خبر داد و با اشاره به تأمین روشنایی مسیرهای اصلی شهر به‌ویژه مسیرهای منتهی به گلزار شهدا، میادین و پارکینگ‌های پردیسان «قائم(عج)»، خاطرنشان کرد: ورودی‌های شهر با اقداماتی ازجمله شست‌وشوی دیوارها، مبلمان شهری، علائم ترافیکی و جدول‌ها، جمع‌آوری نخاله‌ها و پسماند‌های ساختمانی از مسیرهای اصلی، در حال ساماندهی است و به مالکان نیز برای جمع‌آوری مصالح از مسیرهای اصلی، اخطار داده شده است.

شهردار کرمان، به تشکیل جلسه و برنامه‌ریزی با شرکت‌های تحت‌ پیمان درخصوص تأمین نیروی لازم در زمان برگزاری مراسم، اشاره کرد و افزود: لکه‌گیری آسفالت معابر، آسفالت کانال‌های آب و بهسازی و تکمیل میدان «مکتب‌المهدی(عج)» انجام شده است.

شعرباف، با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و کمیته ایمنی سالگرد، بازدید از گلزار شهدا، بازدید از محل‌های اسکان زائران و صدور دستور‌العمل‌های ایمنی به آنها، اظهار داشت: آماده‌‌سازی تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروهای امدادونجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ‌ایمنی شهرداری کرمان، از دیگر فعالیت‌های شهرداری برای برگزاری ایمن‌تر مراسم سالگرد است.

وی با اشاره به هرس درختان و جمع‌آوری چوب‌های خشک، گل‌آرایی و بهبود فضای سبز گلزار شهدا و پردیسان«قائم(عج)»، کاشت ۲۵۰ هزار نهال فصلی «شب بو» و کاشت بیش از ۱۰ هزار گونه گیاهی، افزود: لایه‌رویی، پاک‌سازی و تسطیح بیش از ۱۱۰ هکتار و لوله‌گذاری به طول بیش از ۲۵۰۰ متر برای آبیاری درختان مثمر کاشته‌شده در دامنۀ کوه‌های «صاحب‌الزمان(عج)» انجام شده است.

شهردار کرمان بیان کرد: برای نصب بیش از ۲۰۰۰ متر بنر تصاویر شهدا و شهید حاج‌قاسم سلیمانی و پیام‌های اطلاع‌رسانی در مسیر گلزار شهدا، برپایی گالری عکس‌های شهید سلیمانی در میدان «مقاومت» در مسیر برگشت گلزار شهدا، حدفاصل میدان «مکتب‌المهدی(عج)» تا «گنبد جبلیه» و برپایی ۲۴۰ موکب ۱۵ مترمربعی در سطح شهر و گلزار شهدا، به‌همراه ارایۀ خدمات ایاب و ذهاب، برنامه‌ریزی شده است.

شعرباف، با اشاره به تقویت دوربین‌های پایش تصویری در محدودۀ گلزار شهدا و پردیسان«قائم(عج)» و نصب دوربین در ۱۳ نقطۀ جدید، افزود: ساخت و راه‌اندازی زائرسرا در پردیسان «قائم(ع)» برای اسکان زائران مرقد شهید سلیمانی، از دیگر فعالیت‌های شهرداری کرمان است.

وی یادآور شد: جلسات کارگروه ترافیک برای ساماندهی طرح ترافیکی پردیسان «قائم(عج)» و گلزار شهدا به‌طور منظم برگزار شده و محدودیت‌های ترافیکی جهت کنترل تردد در ایام سالگرد، اعلام خواهد شد.

شهردار کرمان، با اشاره به نصب بنرهای اطلاع‌رسانی نقشه معابر، مسیرها و جدول‌های ترافیکی و محدودیت‌های تردد و تابلوهای ترافیکی هشداردهنده در مسیرهای منتهی به گلزار شهدا، افزود: تکمیل پارکینگ «جبلیه» به مساحت ۸۰ هزار مترمربع در امتداد بزرگراه و دسترسی ایمن به مسیر پیاده‌روی، بررسی امکان دسترسی‌های جدید به پارکینگ بزرگ «جبلیه» از سمت خیابان «منجی» به‌منظور تردد آسان و ورود و خروج ایمن به پارکینگ، از دیگر فعالیت‌های شهرداری کرمان است.

شعرباف، با اشاره به آمادگی پایانۀ مسافربری شهرداری، افزود: تعدادی ون و اتوبوس برای انتقال زائران از پارکینگ به داخل مجموعۀ پردیسان «قائم(عج)» اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرویس‌های بهداشتی در مجموعۀ پردیسان «قائم(عج)»، خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری ازجمله چاپ نقشۀ شهر کرمان و نقشۀ پردیسان «قائم(عج)» و اقلام تبلیغاتی، راه‌اندازی ایستگاه‌های «از من بپرس» در ورودی‌های شهر، گلزار شهدا و پارکینگ، برپایی Bottom of Formتورهای گردشگری، برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در میدان «ارگ» و برگزاری رویدادپژوهی با همکاری جهاد دانشگاهی، در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، توسط شهرداری کرمان، انجام خواهد شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





تشریح اقدامات شهرداری کرمان در آستانۀ چهارمین سالگرد شهادت «سردار دلها»

منبع: فــارس
? تشریح اقدامات شهرداری کرمان در آستانۀ چهارمین سالگرد شهادت «سردار دلها»