تشدید برخورد قانونی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری رفسنجان گفت: برخورد قانونی و قضایی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در شهرستان رفسنجان تشدید خواهد شد. حسین رمضانی زاده امروز، ۱۹ دی‌ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم رفسنجان اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، یکی از معضلات اصلی و ریشه بسیاری از جرائم مهم از جمله قتل‌های […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری رفسنجان گفت: برخورد قانونی و قضایی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در شهرستان رفسنجان تشدید خواهد شد.

حسین رمضانی زاده امروز، ۱۹ دی‌ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم رفسنجان اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، یکی از معضلات اصلی و ریشه بسیاری از جرائم مهم از جمله قتل‌های عمد، نزاع‌های دسته جمعی و برخی از تصادفات فوتی و جرحی در شهرستان رفسنجان مصرف مشروبات الکلی است.

وی بر ضرورت برخورد جدی با جرائم مرتبط با مشروبات الکلی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در آینده نزدیک طرح برخورد انتظامی و قضایی با تولیدکنندگان، فروشندگان و سپس مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی به نحو جدی در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

رمضانی‌زاده در ادامه عنوان کرد: نقش اداره آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر نهادهای آموزشی و فرهنگی در سطح شهرستان در راستای آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تمایل قشر نوجوان و جوان به مشروبات الکلی بسیار مهم و اساسی است.

 وی ادامه داد: نهادهای مذکور می‌بایست ضمن برنامه‌ریزی و تدوین طرح، وظایف قانونی خود را در این خصوص انجام و نتیجه اقدامات را جهت پیگیری نتایج اطلاع رسانی عمومی کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان عنوان کرد: نقش شهرداری و سایر نهادهای متولی در راستای تبلیغات محیطی در سطح شهر، اطلاع رسانی عمومی، تهیه کلیپ و محتوا نیز بسیار موثر است.

رمضانی‌زاده در پایان گفت: نقش والدین و خانواده‌ها در راستای نظارت بر فرزندان خود و همچنین کنترل فضای مجازی بسیار مفید و موثر است و ضرورت دارد خانواده‌ها حساسیت ویژه‌ای در رابطه با موضوع مشروبات الکلی داشته باشند. همچنین در راستای ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیب ها و تخلفات با هدف پیشگیری از وقوع جرائم و امکان مشارکت موثر جهت مبارزه با فساد همه همشهریان می‌توانند نسبت به ارسال گزارشات به سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه با آدرس sajam.scpd.ir) اقدام کنند.

انتهای پیام




تشدید برخورد قانونی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? تشدید برخورد قانونی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در رفسنجان