تسطیح اراضی روستا «کروچان» جازموریان به کجا رسید؟

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: اراضی منطقه کروچان اراضی ملی است و قرار است در کمیسیون رفع تداخلات، با توجه به آثار کشت دهه ۴۰ به اراضی غیر‌ملی تغییر پیدا کند و بعد از آن تسطیح اراضی انجام خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ بیستم مردادماه، استان کرمان میزبان اولین دوره […]

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: اراضی منطقه کروچان اراضی ملی است و قرار است در کمیسیون رفع تداخلات، با توجه به آثار کشت دهه ۴۰ به اراضی غیر‌ملی تغییر پیدا کند و بعد از آن تسطیح اراضی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ بیستم مردادماه، استان کرمان میزبان اولین دوره از سفرهای استانی رئیس جمهور به استان کرمان بود. صبح روز جمعه بیست‌و‌یکم مردادماه خبر حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در روستای «کروچان» بر خروجی رسانه‌های استان و کشور قرار گرفت. «کروچان» روستایی که شاید کرمانی‌ها نیز تا آن روز نام آن را نشیده بودند. تصاویری دیدنی از حضور رئیس جمهور، مقامات استانی و کشور و مردم منطقه در آن روز ثبت شد.

در پی سفر رئیس جمهور به کروچان مصبواتی برای این مطنقه در نظر گرفته شد. محمدجعفر جهانگیری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص روند اجرا مصوبات سفر رئیس جمهور به روستا کروچان شهرستان جازموریان گفت: در خصوص منازل تخریب شده در اثر وقوع سیل، استحکام و نوسازی ۱۷ واحد منزل مسکونی مصوب شده بود که این کار انجام شد؛ چرا که ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای این امر تخصیص یافته بود.

فرماندار شهرستان جازموریان با بیان اینکه برای تعمیر ۵۰ واحد مسکونی دیگر نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تعمیرات و ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شد، عنوان کرد: کار سیل‌بند منطقه نیز انجام شده است و قسمت پایانی کار باقی مانده است؛ همچنین ۲۶ چاه کشاورزی به همت خیرین لایه‌روبی شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع لوازم خانگی در بین مردم خسارت دیده از سیل از دیگر مصوبات بوده که این مهم نیز اجرایی شده است، اظهار کرد: در خصوص دام‌های تلف شده در اثر وقوع سیل نیز بنیاد برکت، دام به مردم واگذار کرد.

جهانگیری جابه‌جایی روستا کروچان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به این منطقه عنوان کرد و گفت: به‌علت عدم تمایل مردم برای جابه‌جایی این کار انجام نشد؛ چرا که مردم در این منطقه کشاورزی انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان جازموریان خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت روستایی و جاده هنوز کار انجام نشده که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید در این زمینه کار انجام دهد؛ همچنین مصوبه دیگر در خصوص تسطیح اراضی کشاورزی بود که کار در این عرصه تا حدی صورت گرفته و مقداری از کار نیز باید انجام شود.

با توجه به گفته فرماندار شهرستان جازموریان و عدم تسطیح اراضی کشاورزی روستا کروچان، علت عدم انجام این مصوبه را از جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب جویا شیدم.

یعقوب مرادی در گفتگو با خبرنکار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در این خصوص گفت: اراضی منطقه کروچان اراضی ملی است و قرار است در کمیسیون رفع تداخلات، با توجه به آثار کشت دهه ۴۰ به اراضی غیر‌ملی تغییر پیدا کند و بعد از آن تسطیح اراضی انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به اینکه اراضی ملی است، کار بر روی اراضی ملی تخلف است و در حال حاضر با توجه به اینکه اداره جهاد کشاورزی شهرستان جازموریان جدا شده است، مدیریت اداره شهرستان پیگیری این موضوع را انجام خواهند داد.

وی ابراز کرد: برای موتور پمپ‌هایی که در حاشیه رودخانه بوده‌اند کروچان و محمودآباد، اعتبارات برای لوله آب‌رسانی و خط انتقال آب انجام شده است.

مرادی اظهار کرد: کروچان جزء شهرستان جازموریان است و رفع تداخلات که انجام شود اراضی غیرملی خواهند شدف تخصیص اعتبار پیدا می‌کنند و پس از آن تسطیح اراضی انجام می‌شود.

انتهای خبر/م




تسطیح اراضی روستا «کروچان» جازموریان به کجا رسید؟

منبع:آرمـان
? تسطیح اراضی روستا «کروچان» جازموریان به کجا رسید؟