ترافیک بالای مراکز درمانی جنوب کرمان در پی شیوع آنفلوآنزا

رئیس سازمان نظام پزشکی جیرفت و عنبرآباد از شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی در جنوب استان کرمان خبر داد. به گزارش فت فتو از جیرفت، امین سعیدی امروز با بیان ترافیک بالای مراکز درمانی جنوب استان در پی شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا اظهار کرد: علائمی چون سردرد، تب، بدن درد،  آبریزش بینی، سرفه و خلط […]


رئیس سازمان نظام پزشکی جیرفت و عنبرآباد از شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی در جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش فت فتو از جیرفت، امین سعیدی امروز با بیان ترافیک بالای مراکز درمانی جنوب استان در پی شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا اظهار کرد: علائمی چون سردرد، تب، بدن درد،  آبریزش بینی، سرفه و خلط در بین بیماران سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا مشترک است و در هیچکدام از موارد نیاز به آنتی‌بیوتیک یا خشک‌کننده نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی جیرفت و عنبرآباد با اعلام کمبود آنتی‌بیوتیک در مراکز درمانی و داروخانه‌ها از پزشکان معالج خواست از تجویز بی‌جهت آنتی بیوتیک خوددداری کنند و با توجه به کمبود شدید آنتی‌بیوتیک در کشور مصرف منطقی آن را به بیماران توضیح دهند.

 سعیدی با درخواست از مردم برای مصرف کمتر آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: آنتی‌بیوتیک و خشک‌کننده‌ها به هیچ وجه درمان بسیاری از موارد بیماری‌های فصل پاییز نیست و چون ویروس‌ها علت این بیماری‌ها بوده و درمان اغلب این بیمارهای ویروسی با مسکن‌ها و به‌صورت علامت درمانی و استراحت خواهد بود.

وی با بیان لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اولویت پیشگیری بر درمان خاطرنشان کرد: با توجه به انتقال این نوع ویروس از طریق تنفس، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن دست‌ها ادامه یابد.

متخصص بیماری‌های داخلی گفت: افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب 





ترافیک بالای مراکز درمانی جنوب کرمان در پی شیوع آنفلوآنزا

منبع: فــارس
? ترافیک بالای مراکز درمانی جنوب کرمان در پی شیوع آنفلوآنزا