تداوم گرد و خاک و کاهش دما در استان کرمان

وزش باد و گرد و خاک همراه با کاهش دما تا اواسط هفته در استان کرمان ادامه دارد، کشاورزان مراقب باشند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای کرمان، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کرمان با بیان اینکه این اداره کل نسبت به کاهش محسوس دما هشدار سطح زرد صادر کرده گفت: اثر کاهش محسوس دمای کمینه در این […]

وزش باد و گرد و خاک همراه با کاهش دما تا اواسط هفته در استان کرمان ادامه دارد، کشاورزان مراقب باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای کرمان، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کرمان با بیان اینکه این اداره کل نسبت به کاهش محسوس دما هشدار سطح زرد صادر کرده گفت: اثر کاهش محسوس دمای کمینه در این استان که از عصر یکشنبه آغاز می‌شود و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد با احتمال خسارت زدن به محصولات کشاورزی همراه خواهد بود

مریم سلاجقه افزود: با توجه به اینکه دمای باغ‌های کشاورزی با دمای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی چهار تا پنج درجه اختلاف دارد لذا باغداران به پایش دمای باغ خود از نیمه شب اقدام کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد: استفاده از بخاری باغی به منظور کاهش خسارت، بستن منافذ گلخانه‌ها و تامین سوخت کافی، آبیاری شبانه، استفاده از پوشش مناسب برای نهال ها، تنظیم دما و تهویه در سالن‌های پرورشی و انبار نهاده‌های کشاورزی در این مخاطره ضروری است.

همچنین امروز برخی شهرستان‌های استان با پدیده ریزگرد‌ها روبرو بودند که موجب تعطیلی برخی مدارس شد.
برای مراقبت‌های بهداشتی و برخی نکات پیشگیری کننده، صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توصیه‌ها یی بیان کرده است.

وی گفت: از مردم تقاضا می‌شود که در صورتی که ضروری نیست از خانه بیرون نیاید و در فضای باز قرار نگیرندو حتماً از ماسک استفاده کنند.
با توجه به کاهش دید افقی رانندگان نیزبا احتیاط رانندگی کنند و چراغ‌ها را روشن نگه دارند و عابران پیاده از عرض خیابان رد می‌شوند و لباس روشن بپوشند.

بیماران خاص مثل کسانی که آسم و آلرژی و بیماری‌های ریوی دارند مراقب باشند و از منزل بیرون نیایند و در صورت ضرورت علاوه بر ماسک یک پارچه مرطوب نیز مقابل دهان خود بگذارند.

کد ویدیو




تداوم گرد و خاک و کاهش دما در استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تداوم گرد و خاک و کاهش دما در استان کرمان