تحقق نظریه تمدن نوین اسلامی در گرو همکاری سرزمین ها و امت شیعه و سنی است

فت فتو/کرمان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نظریه تمدن نوین اسلامی به غیر از همکاری سرزمین‌ها و امت شیعه و سنی و طوایف محقق نمی شود. حجت‌الاسلام “حمید شهریاری” امروز ششم آبان ماه در یازدهمین نشست گفتمان برادری در شهرستان قلعه گنج با حضور جمعی روحانیان و علمای اهل تسنن و تشیّع، سران […]

فت فتو/کرمان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نظریه تمدن نوین اسلامی به غیر از همکاری سرزمین‌ها و امت شیعه و سنی و طوایف محقق نمی شود.

حجت‌الاسلام “حمید شهریاری” امروز ششم آبان ماه در یازدهمین نشست گفتمان برادری در شهرستان قلعه گنج با حضور جمعی روحانیان و علمای اهل تسنن و تشیّع، سران طوایف استان، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسئولین ارشد استان کرمان گفت: مهمترین کلید واژه فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی است که به عنوان عالی‌ترین آرمان در جامعه اسلامی باید به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: نظریه تمدن نوین اسلامی به غیر از همکاری سرزمین‌ها و امت شیعه و سنی و طوایف محقق نمی شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: تمدن نوین اسلامی مفهمومی است که دو مفهوم امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی را در خود دارد و برای شکل‌گیری آن لازم هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از گسترش و ترویج دیدگاه جمهوری اسلامی و مکتب رهبر کبیر انقلاب اسلامی سخن گفت و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورهای اسلامی، آرمان است، هر چند مشکلاتی نیز وجود دارد اما آرمان کشورهای اسلامی است که چگونه آمریکا بر آنها سلطه نداشته باشد.

حجت الاسلام شهریاری اظهار کرد: مقابله با دشمن به دشمن‌شناسی، ترویج روحیه استکبارستیزی، مرزبندی با جهان استکبار و شرکت در جنگ نرم نیاز دارد.

به گزارش فت فتو، بررسی راه‌های تقویت اتحاد و همبستگی مذاهب، راه‌های تقویت جبهه مسلمانان برای مقابله با استکبار و دشمنان اسلام و نقش علما و سران طوایف در توسعه و اعتلای امور از جمله محورهای این همایش است و کارگاه‌های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام




تحقق نظریه تمدن نوین اسلامی در گرو همکاری سرزمین ها و امت شیعه و سنی است

منبع:ایـسنا
? تحقق نظریه تمدن نوین اسلامی در گرو همکاری سرزمین ها و امت شیعه و سنی است