تحقق شعار سال مستلزم ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است

کرمان– کاهش فاصله صنعت و دانشگاه بطور قطع باعث شکوفا شدن طرح‌های دانش بنیان و در نتیجه تحقق شعار سال می‌شود. فت فتو، گروه استان‌ها – علی شریفی نژاد*: انتخاب شعار سال تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» در این موقعیت اقتصادی بهترین گزینه برای کشور بوده است و از مسئولان نیز توقع داریم […]

کرمان– کاهش فاصله صنعت و دانشگاه بطور قطع باعث شکوفا شدن طرح‌های دانش بنیان و در نتیجه تحقق شعار سال می‌شود.

فت فتو، گروه استان‌ها – علی شریفی نژاد*: انتخاب شعار سال تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» در این موقعیت اقتصادی بهترین گزینه برای کشور بوده است و از مسئولان نیز توقع داریم با شعار سال همدل و همراه باشند.

فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همانند یک نقشه راه، مسیر را روشن و شفاف می‌کند،. بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه کارآفرینان کشور انتقادی را در گذشته مطرح کرده بودم که خوشبختانه در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شد و آن این است که مسئولان نباید با هدف ایجاد اشتغال و بدون توجه به پشتوانه علمی اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.

هنگامی که بدون در نظر گرفتن پشتوانه علمی و کار کارشناسی به دنبال اشتغالزایی باشیم نه تنها اشتغال ایجاد نمی‌شود بلکه بعضاً موجب بدهکار شدن کارآفرین و حیف و میل شدن بیت المال می‌شود.

طرح‌های بدون توجیه علمی محکوم به شکست هستند

به عبارت دیگر فعالیتی که توجیه علمی نداشته باشد نتیجه آن محکوم به شکست است لذا مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های اشتغال باید به صورت مستقل کارگروه بررسی علمی و موقعیتی طرح‌ها را تشکیل دهند و پس از تأیید طرح‌ها در این کارگروه اقدام به پرداخت تسهیلات کنند. در جایی شاهد بودیم پرداخت تسهیلاتی انجام شده که در همان صنعت در آن موقعیت چند کارخانه به همان شکل ورشکسته داشته‌ایم.

مسئولان و سازمان‌هایی که مسئولیت ایجاد اشتغال در استان را بر عهده دارند باید ارتباط خود را با دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری پررنگ‌تر کنند و در تمامی طرح‌ها و فعالیت‌ها از ظرفیت علمی و دانشگاهی استفاده کنند.

به هر میزان که فاصله صنعت و دانشگاه کمتر شود قطعاً شاهد شکوفا شدن طرح‌های دانش بنیان خواهیم بود و به تحقق شعار سال نیز نزدیک تر می‌شویم.

* مدیرعامل شرکت هورخش دارو

کد خبر ۵۴۵۹۹۷۵




تحقق شعار سال مستلزم ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است

منبع: مــهر
? تحقق شعار سال مستلزم ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است