تحقق به‌موقع پروژه پتروشیمی بافت نیاز به تامین زیرساخت دارد

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پتروشیمی نقش مهمی در آینده سه شهرستان دارد اما متاسفانه، شهرستان زیرساخت لازم را جهت تحقق به موقع این امر ندارد. به گزارش فت فتو از شهرستان بافت، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه […]


نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پتروشیمی نقش مهمی در آینده سه شهرستان دارد اما متاسفانه، شهرستان زیرساخت لازم را جهت تحقق به موقع این امر ندارد.

به گزارش فت فتو از شهرستان بافت، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان‌ها به پروژه پتروشیمی اشاره داشت و با تاکید بر نقش مؤثر آن در آینده‌ی سه شهرستان، اظهار داشت: شهرستان زیرساخت لازم را جهت تحقق به‌موقع این امر ندارد.

صمدالله محمدی اضافه کرد: اگرچه شهرستان ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد اما متأسفانه در گذشته توزیع نامتوازن و ناعادلانه منابع صورت گرفته و سبب مهاجرت ۵۰ درصد مردم از سه شهرستان شده است.

وی با تاکید بر اینکه خام‌فروشی در معادن، محصولات کشاورزی، محصولات دامی و … در سه شهرستان وجود دارد، گفت: باید حمایت لازم از نواحی صنعتی در حوزه تسهیلات انجام گیرد‌.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، نیروی انسانی را بزرگترین ظرفیت این سه استان دانست و خاطرنشان کرد: تنها کارخانه صنعتی این منطقه که چهره اقتصادی شهر را تغییر داده نیازمند حمایت است.

وی اضافه کرد: تسریع در صدور مجوز زیست‌محیطی گندله‌سازی این کارخانه می‌تواند برای آن گره‌گشا باشد، ضمن اینکه موانع پرداخت تسهیلات تنها کارخانه فراوری داروهای گیاهی سه شهرستان نیز باید رفع شود.

محمدی مشکلات بانکی را مهم‌ترین عامل عدم تحقق اشتغال در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه دانست و عنوان کرد: این سه شهرستان پایلوت اشتغال کشور معرفی شده‌اند اما متأسفانه اتفاق خاصی تا به امروز صورت نگرفته است.

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت نیز در این جلسه گفت: شهرستان بافت ۹۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۵ هزار نفر در حوزه صنایع‌ دستی مشغول هستند.

وی بزرگ‌ترین مشکل شهرستان بافت را راه‌های مواصلاتی آن دانست و تصریح کرد: اصلاح این امر نیازمند تخصیص و تأمین نقدینگی است که باید به فوریت صورت گیرد.

آراسته با بیان اینکه سه شهرستان پایلوت اشتغال‌زایی طرح شهید سلیمانی هستند، گفت: یک خط ویژه اعتباری برای این طرح گذاشته شود، مردم شهرستان در تهیه وثیقه بانکی مشکل دارند و اگر امکان دارد طرح‌ها وثیقه خودشان باشند.

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام‌ جمعه شهرستان بافت نیز در این جلسه گفت: این سه شهرستان دارای محرومیت بالایی هستند، راه‌های سه شهرستان بعد از ۴۳ سال در شأن این مردم نیست و جان آنها را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید در اولویت باشند، متذکر شد: متأسفانه مدارس فرسوده در سه شهرستان زیاد است که قابل استفاده نیستند، ضمن اینکه دانشگاه‌های ملی در شهرستان خوابگاه ندارند، مسؤولان نسبت به ترمیم آن تلاش کنند.

رضا اسماعیل‌کاخ فرماندار ارزوئیه نیز حمایت از سرمایه‌گذاران را لازم برشمرد و ابراز داشت: بعضی از روستاهای ارزوئیه در کپر زندگی می‌کنند که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت ارزوئیه در بحث کشاورزی، نسبت به وام‌های کشاورزی نگاه ویژه‌ای به این منطقه شود.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ش





تحقق به‌موقع پروژه پتروشیمی بافت نیاز به تامین زیرساخت دارد

منبع: فــارس
? تحقق به‌موقع پروژه پتروشیمی بافت نیاز به تامین زیرساخت دارد