تا عید فطر ۲۴ زندانی در کرمان آزاد می‌شوند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز و فردا زمینه آزادی ۲۴ نفر زندانی فراهم می‌شود که ۱۳ نفر آنها امروز و ۱۱ نفر فردا (اول اردیبهشت ماه) به آغوش گرم خانواده خود باز خواهند گشت. حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز ۳۱ فروردین ماه در آئین آزادی زندانیان جرایم عمد، […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز و فردا زمینه آزادی ۲۴ نفر زندانی فراهم می‌شود که ۱۳ نفر آنها امروز و ۱۱ نفر فردا (اول اردیبهشت ماه) به آغوش گرم خانواده خود باز خواهند گشت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز ۳۱ فروردین ماه در آئین آزادی زندانیان جرایم عمد، غیرعمد و کانون اصلاح و تربیت شهر کرمان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان ۵۵ جشن گلریزان استان کرمان برای جمع آوری کمک‌های خیرین در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و عمد برگزار شد.

او با بیان این مطلب که به غیر از خیرین و مردم، بنگاه های اقتصادی نیز کمک کردند، افزود: تعدادی از مددجویان زندان به دلایلی همچون رد مال یا یکبار استفاده از خدمات ستاد دیه، نمی توانند از خدمات این ستاد استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز و فردا زمینه آزادی ۲۴ نفر فراهم می شود که ۱۳ نفر آنها امروز و ۱۱ نفر فردا (اول اردیبهشت ماه) به آغوش گرم خانواده خود باز خواهند گشت.

او ادامه داد: جرائم اکثر این افراد عمد بوده و رافت نظام اسلامی و نوعدوستی مردم و خیرین دست به دست هم داده تا زمینه آزادی آنها فراهم شود و این بدان معنا نیست که هر فردی که محکومیت حاصل کند با کمک خیران می‌تواند آزاد شود. رافت اسلامی یکبار شامل هر فرد می‌شود.

حمیدی خطاب به مددجویان حاضر در این جلسه گفت: شما باید به عنوان نیروی انسانی مورد نیاز جامعه به زندگی شخصی و اجتماعی خود برگردید و از توانمندی‌های خود برای زندگی آبرومندانه و نقش آفرینی صحیح استفاده کنید.

به گزارش نذیر کرمان، حسینی مدیرکل زندان های و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۴۶۵ مددجو با ۸۳۰ میلیون تومان بدهی با کمک خیرین آزاد شدند. ضمن اینکه برای ۴۴۵ میلیون تومان از بدهی آنها رضایت شاکی اخذ شده است.

او ادامه داد: مبلغ بدهی ۱۳ نفری که امروز آزاد می شوند، ۶۱۳ میلیون تومان بود که ۲۵۷ میلیون تومان آن را رضایت گرفتیم و مابقی بدهی آنها از محل کمک‌ها خیرین پرداخت شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تشکر از اقدامات ارزشمند اداره کل زندان های استان در حوزه های تربیتی، بیان کرد: باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دستگاه قضایی ما به امر قضایی صرف نمی‌پردازد بلکه در کنار اجرای قانون، کار پیشگیری، هدایت، ارشاد و نگاه معنوی، ارزشی و الهی به زندانیان دارد و مردم ما همین را می‌خواهند.

وی اظهار کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی این است که زندان محل تربیت و انسان سازی باشد زیرا ارتکاب جرم و خطا از هر فردی ممکن است سر بزند و خدا را شاکریم که دستگاه قضایی در کشور و استان کرمان نگاه تربیتی و ارشادی دارند که قابل تقدیر است.

او بیان کرد: پس از بازدید از زندان ها، تکلیف ما نسبت به زندانیان بیشتر شد و با توجه به پیگیری ها منابع قرض الحسنه‌ای برای کمک به خانواده های زندانیان تصویب شده تا در زمینه اشتغال و موارد ضروری هزینه شود.

پورابراهیمی خطاب به مددجویان زندان افزود: امیدواریم که جرم خود را جبران کنید و به زندگی سعادتمندانه خود بازگردید و از تجربیات خود برای ساختن یک زندگی خوب و مثبت استفاده کنید.

انتهای پیام




تا عید فطر ۲۴ زندانی در کرمان آزاد می‌شوند

منبع: ایـسنا
? تا عید فطر ۲۴ زندانی در کرمان آزاد می‌شوند