تاکید رئیس کل دادگستری کرمان بر حفظ فضای سبز محور هفت‌باغ

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حفظ فضای سبز هفت‌باغ به عنوان یک سرمایه ملی از اهمیت زیادی برخوردار است و ۷۰ هزار اصله درخت در این مسیر داریم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۷ خردادماه در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری اظهار داشت: حفظ فضای سبز هفت‌باغ به […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حفظ فضای سبز هفت‌باغ به عنوان یک سرمایه ملی از اهمیت زیادی برخوردار است و ۷۰ هزار اصله درخت در این مسیر داریم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۷ خردادماه در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری اظهار داشت: حفظ فضای سبز هفت‌باغ به عنوان یک سرمایه ملی از اهمیت زیادی برخوردار است و ۷۰ هزار اصله درخت در این مسیر داریم.

وی با اشاره به اینکه مسیر هفت‌باغ آبرویی برای شهر کرمان شده است، بیان کرد: در بلندمدت باید فاضلاب مسیر هفت‌باغ اجرا شود و از محل آبی که به‌دست می‌آید، فضای سبز را آبیاری کنند، اما در حال حاضر باید آب مورد نیاز فضای سبز هفت‌باغ را تامین کنیم تا درختان خشک نشوند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: طی یک ماه آینده نشست تخصصی برای بررسی نیاز و یا عدم نیاز درختان محور هفت‌باغ با اولویت حفظ فضای سبز این مسیر برگزار شود و پیشنهاد کارشناسی در این زمینه به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ارائه شود تا تصمیم‌گیری صورت گیرد. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: باید پیشگیری را در زمینه حفظ حقوق بیت‌المال بیشتر از سایر موارد مدنظر داشته باشیم.

مهدی بخشی بیان داشت: گاهی اجازه می‌دهیم، اتفاقاتی در راستای تضییع حقوق بیت‌المال روی دهد و بعد سر میز می‌نشینیم تا مشکل را برطرف کنیم و بعضی وقت‌ها رفع مشکلات بسیار دشوار است، بنابراین باید پیشگیری را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر حفاظت از اموال غیرمنقول دولتی را داشته باشیم، گرفتاری‌های بعدی کمتر می‌شود و دیگر نیاز به‌ورود نیروهای امنیتی و قضایی به موضوع نیست.

بخشی ادامه داد: دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال مکلفند مصوبات این شورا را اجرا کنند در غیر این صورت به‌علت عدم اجرا و ترک فعل حقی از بیت‌المال تضییع شود، این امر قابل پیگیری است و دادستانی قطعا به این موضوع ورود می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: باید دهیارانی انتخاب شوند که دارای صلاحیت و شجاع باشند و از بیت‌المال حفاظت کنند و گزارش‌های مربوط به تضییع حقوق بیت‌المال را ارائه کند بنابراین باید حمایت کامل از دهیاری داشته باشیم که می‌خواهد، خودش را فدای ملت در راستای حفظ حقوق بیت‌المال کند، اما به‌دلیل عدم‌حمایت این را می‌بینیم که دهیاران بی‌انگیزه شده‌اند و این امر اصلا خوب نیست.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان کارگروه ویژه حدنگاری و پیگیری امور این حوزه تشکیل شد و نخستین نشست این کارگروه با ۱۳ مصوبه برگزار شده است تا مشکلات و موانع موجود در اجرای طرح کاداستر بررسی شود.

سیدمهدی قویدل با اشاره به لزوم رشد ۹۹ درصدی اجرای طرح کاداستر در استان کرمان، بیان کرد: برای رسیدن به این منظور باید حداقل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ثبت کاداستر شود و در بیشتر شهرستان‌های تابعه استان این اتفاق به‌خوبی رقم خورده است.

وی عنوان کرد: برخی از مصوبات مورد نیاز برای اجرای این طرح باید در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان مصوب شود و پس از آن به‌صورت هر دو هفته یکبار مورد نظارت و پایش قرار گیرد.

قویدل اظهارداشت: مجموع اراضی ملی در استان کرمان ۱۷ میلیون و ۵۲ هزار هکتار است که از این میزان اسناد مالکیت بیش از ۱۶ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۶۷ هکتار صادر شده است. 

قویدل افزود: در یک هفته اخیر ۵۲ قطعه به میزان ۵۷ هزار و ۷۱۴ هکتار در شمال استان و ۱۹ قطعه به میزان ۲۴ هزار و ۳۰۹ هکتار در جنوب استان کرمان سنددار شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





تاکید رئیس کل دادگستری کرمان بر حفظ فضای سبز محور هفت‌باغ

منبع: فــارس
? تاکید رئیس کل دادگستری کرمان بر حفظ فضای سبز محور هفت‌باغ