تاکنون ۱۵۷ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه احداث ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد شهری و روستایی در دولت سیزدهم در استان آغاز شده، گفت: هزار میلیارد تومان پروژه طرح هادی روستایی در استان اجرا شده است. اجرای ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه طرح هادی روستایی در استان کرمان به گزارش یزدان و به تقل […]

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه احداث ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد شهری و روستایی در دولت سیزدهم در استان آغاز شده، گفت: هزار میلیارد تومان پروژه طرح هادی روستایی در استان اجرا شده است.

اجرای ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه طرح هادی روستایی در استان کرمان

به گزارش یزدان و به تقل از تسنیم، مهدی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه نگاه و توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشتر به مناطق روستایی است، اظهار داشت: بنیاد مسکن متولی پروژه‌های عمرانی در سطح روستاها است و کلیه فرایند عمرانی در روستاها و نقشه راه روستاها توسط بنیاد مسکن به مردم و مسئولان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عمران روستایی در روستاها تمام طرح‌ها و پروژه‌ها در طرح هادی روستایی پیش‌بینی و از این طریق انجام می‌شود، گفت: برای همه روستا به ویژه روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید طرح هادی تهیه و انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه از ۵ هزار و ۶۳۸ روستا دارای سکنه در استان ۲ هزار و ۷۹۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است که در اولویت قرار دارند و طرح هادی در آن انجام شده است، افزود: طرح هادی ۹۷۰ روستای استان نیز پس از گذشت ۱۰ سال مجدداً بازنگری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی است که در ۲۶ روستا انجام شده و استان کرمان در این حوزه پیشتاز است، ادامه داد: در کنار تهیه طرح‌های هادی، روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری را داریم که در هشت روستای استان در حال پیگیری است.

محمدی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی استان یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۴۹ نفر است که ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان را  شامل می‌شود، بیان کرد: بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی تهیه طرح و اجرا را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در هزار و ۸۰۰ روستای استان اجرا شده که شامل ۱۵ هزار پروژه می‌شود، گفت: در سه سال گذشته هزار میلیارد تومان پروژه طرح هادی روستایی در استان کرمان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستایی در استان کرمان به عدد ۶۳ درصد رسیده که ۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن در روستاها است و اعطای زمین به جوانان و اعطای تسهیلات ساخت مسکن را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اعطای سند در روستاها توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود که تاکنون ۱۲۷ هزار و ۱۴۵ جلد سند صادر و به روستاییان تحویل داده شده است، ابراز داشت: در شرایط بحران نیز بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده روستایی و شهری به عهده بنیاد مسکن است که تا کنون ۱۰۶ هزار واحد در استان بازسازی شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در کنار تسهیلات کم‌بهره بلندمدت، وام بلاعوض هم به آسیب‌دیدگان اعطا می‌شود گفت: به دلیل اهمیت پیشگیری، بهسازی واحد‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاکنون ۱۵۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان کرمان بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرها نیز واحد‌های فرسوده داریم که اقدامات بنیاد مسکن شامل شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم می‌شود، افزود: ۳۱۰ هزار واحد فرسوده روستایی طبق سرشماری سال ۹۵ در استان داشتیم که تا کنون ۲۰۵ هزار واحد آن بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان به ۶۶ درصد رسیده که ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: حوادثی که رخ می‌دهد صدمات و لطمات زیادی برای مردم و بار مالی سنگینی برای دولت دارد.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات در ۱۰ بانک عامل استان کرمان انجام می‌شود، افزود: بانک‌ها در سال‌های اخیر در پرداخت تسهیلات سختگیرانه عمل می‌کنند و استاندار در جلسه اخیر شورای مسکن استان به همکاری بهتر بانک‌ها تاکید داشتند.

محمدی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون بیش از ۱۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه ساخت مسکن محرومین در استان هزینه شده است، گفت: ساخت ۸ هزار و ۵۵۴ واحد مسکن اقشار کم درآمد و نهضت ملی مسکن در استان کرمان آغاز شده که عملیات ساخت بیش از نیمی از این واحدها توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کرمان در دولت سیزدهم، بیان کرد: احداث ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد در بخش شهری و روستایی در استان کرمان در این دولت آغاز شده است.




تاکنون ۱۵۷ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده است

منبع:یـزدان کـرمان
? تاکنون ۱۵۷ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده است