تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود

علیرضا دادیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: دریافت ۱۵ مجوز استقرار هسته‌های فناور و عقد ۱۰ قرارداد استقرار قطعی با درآمد ماهانه ۴۰ میلیون تومان از اقدامات واحد […]

علیرضا دادیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: دریافت ۱۵ مجوز استقرار هسته‌های فناور و عقد ۱۰ قرارداد استقرار قطعی با درآمد ماهانه ۴۰ میلیون تومان از اقدامات واحد فراهان بوده است.

وی درباره اینکه اکنون چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌تان مستقر هستند؟ چنین پاسخ داد: ۱۰ هسته فناور در حوزه‌های بازیافت شیشه، تولید بلور، تولید و آموزش نوازندگی ساز چوگور، تولید UPVC مصنوعات رزینی گردشگری، تولید خلّاقانه رشته آشی، تولید فناورانه پودر و کپسول آتش‌نشانی و برگزاری دوره‌های HSE، تولید اسباب‌بازی چوبی و تهیه و فروش غذا تحت اپلیکیشن بافت فرش ازجمله واحدها و شرکت‌های فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان درباره فعالیت شرکت‌ها و محصولات خاص فناورانه در این دانشگاه و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ تشریح کرد: مقرر شده در سال جاری (۱۴۰۳) در حوزه ایزوگام یک شرکت دانش‌بنیان مستقر کنیم.

دادیان متذکر شد: در حوزه مهارت و کارآفرینی هم همه هسته‌های فناور با رویکرد کارآفرینی مستقر شده‌اند.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با نذیر کرمان، نجات تالاب میقان را ضروری برشمرد و افزود: نجات تالاب «میقان» باید در اولویت استان مرکزی قرار گیرد؛ چراکه تبعات ناشی از مرگ این تالاب جبران‌ناپذیر است و در این راستا راهکار علمی باید مدنظر قرار بگیرد.

مخالفت دانشگاه علوم پزشکی با استقرار تولیدکنندگان بهداشتی و کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان توضیح داد: در این دانشگاه ساختمانی منحصربه‌فرد داریم که برای استقرار هر تولیدکننده صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و نیز کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی استاندارد‌های لازم را دارد، اما متأسفانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با استناد به اینکه این ساختمان در یک مجموعه آموزشی قرار دارد با هرگونه استقرار شرکت‌ها مخالفت می‌کند.

دادیان تبیین کرد: این در حالی است که از یک سو این ساختمان هرسال که بدون استفاده بماند، روند تخریب را طی خواهد کرد و از سوی دیگر استقرار شرکت‌های غیربهداشتی آسیب‌های زیادی به این ساختمان وارد می‌کند.

انتهای پیام/

حسین بوذری




تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود