تاریخ پرشکوه کرمان جایگاه مناسبی برای تولید آثار مقاومت است

نذیر کرمان/کرمان شامگاه ۱۴ تیرماه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، جمعی از مسئولان استان، شاعران و میهمانان خارجی و ایرانی و جمعی از مردم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت در محل تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان، سعید شعرباف، شهردار کرمان در این مراسم اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان شامگاه ۱۴ تیرماه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، جمعی از مسئولان استان، شاعران و میهمانان خارجی و ایرانی و جمعی از مردم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت در محل تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان، سعید شعرباف، شهردار کرمان در این مراسم اظهار کرد: بنا داریم هنر شعر در خدمت مفهوم عمیق مقاومت قرار گیرد و شاید هیچ چیز به اندازه شعر نمی‌تواند این مفهوم عمیق و چندبعدی را تفهیم کند.

وی افزود: شاید شخصیت حاج قاسم جز با زبان شعر و هنر قابل توصیف نیست و تلاش می‌کنیم از طریق شعر در راستای مردمی کردن و اجتماعی کردن مفهوم مقاومت گام برداریم.

شعرباف بیان کرد: تلاش خواهیم کرد جشنواره جهانی شعر مقاومت سال‌های آینده ادامه داشته داشته باشد و به جشنواره شناخته شده‌ ایران در حوزه شعر تبدیل شود.

شهردار کرمان با اشاره به تاریخ مقاومت در کرمان از زمان ساسانیان، قاجار، دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم گفت: قصه مقاومت کرمان طولانی است.

عبدالجبار کاکائی، از شاعران کشورمان نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداخت و اظهار کرد: کرمان با تاریخ پرشکوه و پرافتخاری که دارد، جایگاه مناسبی برای تولید آثار مقاومت است.

در این مراسم شاعرانی از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه که جزو برگزیدگان جشنواره جهانی شعر مقاومت بودند، شعرخوانی کردند.

انتهای پیام




تاریخ پرشکوه کرمان جایگاه مناسبی برای تولید آثار مقاومت است

منبع: ایـسنا
? تاریخ پرشکوه کرمان جایگاه مناسبی برای تولید آثار مقاومت است