تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری

کرمان_مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری ۵۰ درصد تاثیردارد. به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی، صبح پنجشنبه در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، رؤسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳، با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور […]



کرمان_مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری ۵۰ درصد تاثیردارد.

به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی، صبح پنجشنبه در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، رؤسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳، با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تأثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش مؤثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه تأثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش مؤسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش و نهادهای دولتی در اختیار ما است تا برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت انجام شود.

رضایی؛ به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: مصوبه تأثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگاه‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

کد خبر ۶۰۸۱۷۴۹


تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری

منبع: مــهر
? تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری