بیمه سلامت به بحث‌های پیشگیرانه ورود کند/ انتقاد از پدیده زیرمیزی

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان وراور در مجلس گفت: بحث‌های پیشگیرانه سلامت را می‌توان با کمک بیمه سلامت در مناطق مختلف کشور تبیین کرد. دکترمحمدمهدی زاهدی شامگاه ۲۶ مهرماه در دیدار با مدیران بیمه سلامت که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: مسئله پیشگیری باید در مناطق مختلف ویژه همان شهر و […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان وراور در مجلس گفت: بحث‌های پیشگیرانه سلامت را می‌توان با کمک بیمه سلامت در مناطق مختلف کشور تبیین کرد.

دکترمحمدمهدی زاهدی شامگاه ۲۶ مهرماه در دیدار با مدیران بیمه سلامت که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: مسئله پیشگیری باید در مناطق مختلف ویژه همان شهر و روستاها پیش‌بینی شود.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: اگر هزینه‌ای قرار نباشد از سوی دولت پرداخته شود و فقط با افزایش اختیارات بتوان برای خدمت به مردم کاری کرد، جای توجه دارد.

او بیان کرد: مصوبه خوبی در بحث نظام ارجاع در مجلس داشتیم که اگر نظام ارجاع راه بیفتد، باری از دوش بیمه برداشته می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه مجلس در سلامت مردم پای کار است، گفت: در بحث یارانه دارو نیز تلاش کردیم که مردم از جابجایی ارز دارو کمتر آسیب ببینند.

او بیان کرد: البته داروخانه‌ها در کرمان از بیمه سلامت رضایت دارند، اما جای سئوال است بعضا پزشکان متخصص با بیمه‌ها همکاری ندارند که علت امر باید بررسی و درخصوص حل مشکلات تصمیم گیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اینکه مردم مراجعه کنند به مطب متخصص و پزشک بیمه را نپذیرد، بار منفی دارد که هزینه آن را باید نظام بپردازد.

او در ادامه تاکید کرد: در ۵۰ درصد موارد، مراجعه مستقیم مردم به متخصص بی مورد است که ما انتظار داریم با توسعه پزشک خانواده و توجه مردم به نظام ارجاع این مسئله حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با انتقاد از پدیده نادرست زیرمیزی در مطب برخی پزشکان گفت: زیرمیزی‌ها تبدیل به امری آشکار شده و این یعنی ما در حوزه متخصصین برای پیوستن به بیمه سلامت ساماندهی لازم و ساز و کار درست را رعایت نکردیم و الا حتی با افزایش تعرفه پزشکان، بیمه مورد پذیرش این افراد قرار می‌گیرد.

او خواستار مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع در بیمه سلامت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز در این دیدار گفت: نگاه نمایندگان به بیمه سلامت نگاه حمایتی بوده است. 

دکترمحمد جعفری افزود: در راستای کمک به اقشار کم درآمد، امسال نه تنها سه دهک پایین که پنج دهک پایین جامعه شهری را رایگان بیمه کردیم.

او بیان کرد: از دهک پنجم به بالا به شکل مشارکتی بیمه هستند و تنها دهک دهم کل حق بیمه را می‌پردازد.

او تصریح کرد: تلاش زیادی شده که هم دایره خدمات رسانی گسترده باشد و هم نوع خدماتی که ارائه می‌شود باعث رضایت مردم شود.

جعفری با اشاره به پوشش جمعیت ۴۵ میلیون نفری در بیمه سلامت کشور، گفت: خوشبختانه با حمایت دولت و شخص رئیس جمهور اقدامات خوبی انجام شده، یکی از آنها دریافت فرانشیز کمتر در دهک‌های پایین و رایگان بودن خدمات بستری برای دهک‌های بی بضاعت بوده است.

او تاکید کرد: با همت خوبی که نمایندگان مجلس داشتند صندوق بیماران صعب العلاج را راه‌اندازی کردیم که در کنار هزینه‌هایی که بیمه می‌پردازد، هزینه‌های مازاد درمان این بیماری‌ها از صندوق تامین شود.

او با بیان اینکه ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار صندوق در سطح ملی است، تصریح کرد: این صندوق برای کمک و حمایت بیش از ۱۰۰ عنوان بیماری صعب‌العلاج که یکی از آنان درجات پیشرفته دیابت است، برنامه‌ریزی دارد.

جعفری از هزینه ماهیانه ۱۵۰ میلیارد تومان در بیمه سلامت استان کرمان خبرداد و افزود: خوشبختانه در پرداختی‌ها بروز هستیم و اوضاع‌مان خوب است، در پزشک خانواده شهری نیز امکان ویزیت افراد با ۹۰۰۰ تومان نزد پزشک خانواده وجود دارد و در صورت نیاز با همین هزینه به متخصص مربوط در قالب نظام ارجاع مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از پیری جمعیت و کمک به فرزندآوری، زوج‌های جوان را رایگان بیمه کرده و تا پنج سالگی فرزندشان این بیمه ادامه دارد، همچنین پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری را با تعهد با مراکز دولتی و خصوصی را انجام داده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: ما انتظار داریم مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت کمک کنند سرویس‌هایی که در بخش دولتی نیستند و خدماتش در بخش خصوصی وجود دارد، در تعهد بیمه سلامت بیاید.

او تصریح کرد: ما در صندوق کارکنان دولت با این مشکل مواجه هستیم که می‌توان مشکل را با اندکی هزینه در بیمه تکمیلی پوشش داد که بیمه سلامت نیاز به افزایش اختیار در این بخش و نه افزایش بودجه، دارد.

جعفری با تاکید بر رویکرد سلامت محور بیمه سلامت گفت: ما درحال تهیه بسته‌های پیشگیرانه هستیم که اگر این مقوله در کشور راه‌اندازی شود حتی بسته‌های آماده خودمان را ارائه کنیم و لازم است افزایش اختیار در این بخش لحاظ شود.

انتهای پیام




بیمه سلامت به بحث‌های پیشگیرانه ورود کند/ انتقاد از پدیده زیرمیزی

منبع: ایـسنا
? بیمه سلامت به بحث‌های پیشگیرانه ورود کند/ انتقاد از پدیده زیرمیزی