بیمه، مالیات و بانک مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی بیشترین دغدغه را در بیمه، مالیات و بانک دارند، گفت: ۷۵ درصد مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در این سه حوزه است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان پیش از ظهر امروز در […]


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی بیشترین دغدغه را در بیمه، مالیات و بانک دارند، گفت: ۷۵ درصد مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در این سه حوزه است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست انجمن‌های صنفی حسابداری استان‌های کشور با موضوع طرح تشکیل سازمان نظام حسابداری ایران اظهار داشت: کارشناسانی از تهران، خوزستان، آذربایجان‌غربی و قزوین در این همایش شرکت کرده‌اند.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان رویه‌ای را برای بهبود فضای کسب و کارها و توانمندسازی فعالان اقتصادی دنبال می‌کند و کلاس‌های آموزشی مختلفی را برای آگاه‌سازی، توانمندسازی و اطلاع‌رسانی برگزار می‌کنیم.

وی ابراز داشت: سیستم مدیریتی کشور در زمینه حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی ضعف دارد و باید این رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم نظام حسابداری را داشته باشیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: انبوه پرونده‌های مالیاتی و تامین اجتماعی ناشی از فقدان حسابداری در شرکت‌هاست و اگر به موقع آمار و تحلیل دقیق به مدیران داده می‌شد، مشکلات امروز در استان را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی استان کرمان بیشترین دغدغه را در بیمه، مالیات و بانک دارند، تصریح کرد: ۷۵ درصد مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در این سه حوزه است و مشکل مربوط به یک سازمان، اداره کل و یا فرد نیست، بلکه سیستم بانکی و تامین اجتماعی و مالیاتی مشکل دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان دستمزد ساخت طلا است و اگر حرفه طلاسازی در کرمان انجام شود ۵ تا ۶ هزار شغل ایجاد می‌کند.

همچنین قاسم‌پور رئیس انجمن حسابداران استان کرمان اظهار داشت: انجمن حسابداران استان کرمان در ۱۴۰۰ تشکیل شد تا بتوانیم سطح کیفی بخش مالی استان را ارتقا دهیم و تاکنون چهار همایش برگزار کرده‌ایم.

وی همچنین ارائه طرح نظام حسابداری را مهمترین اقدام انجمن حسابداری استان کرمان برشمرد و ادامه داد: امیدواریم طرح جامع حسابداری در طرح نظام جامع مالی کشور مورد توجه قرار گیرد تا حسابداران به جایگاه اصلی خود برسند.

قاسم‌پور افزود: عدالت اجتماعی با اجرای قوانین و مقررات و شفافیت اطلاعاتی محقق می‌شود و اعتقاد داریم، جامعه حسابداری می‌تواند در شفافیت اطلاعاتی کمک کند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





بیمه، مالیات و بانک مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کرمان

منبع: فــارس
? بیمه، مالیات و بانک مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کرمان