بیش از ۷۲ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت کردند

کرمان- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان برای سال تحصیلی جاری در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند. محمود بنی اسدی در گفت و گو با نذیر کرمان، با اشاره به سنجش نوآموزان در استان کرمان گفت: خدمت […]

کرمان- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان برای سال تحصیلی جاری در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند.

محمود بنی اسدی در گفت و گو با نذیر کرمان، با اشاره به سنجش نوآموزان در استان کرمان گفت: خدمت رسانی به بخشی از کودکان و نوجوانان که به نحوی بخشی از سلامتی خود را از دست داده اند، از وظایف و رسالت‌های آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان برای سال تحصیلی جاری در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده اند.

بنی اسدی با بیان اینکه موضوع غربالگری بسیار مهم است، افزود: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نفر برای سال تحصیلی جاری مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند که بیش از ۵ هزار نفر مشکوک بودند، از این تعداد ۲ هزار نفر از نظر بینایی مشکوک بودند، ۱۱۹۹ نفر در شنوایی مشکل داشتند، ۴۱۵ نفر به خاطر مشکلات ذهنی به مدارس استثنایی معرفی شدند، ۱۶۶ نفر مشکل جسمی و ۲۲ نفر مشکل اوتیسم داشتند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه در بعد ایجاد نگرش مثبت به معلولان کار شده، گفت: دانش آموزانی داشته ایم که حرفه آموزی کرده اند، کارگر موفقی شده و درآمد زایی داشته اند اما یکی از مشکلات اساسی ما کمبود سرمایه گذاری در کارآفرینی است.

کد خبر ۵۹۳۰۶۹۵




بیش از ۷۲ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت کردند

منبع: مــهر
? بیش از ۷۲ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت کردند