بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله در رفسنجان و انار واکسینه شدند

فت فتو/کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله با بیش از ۱۱ درصد جمعیت هدف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کرونا واکسینه شدند. به گزارش فت فتو، دکتر سید محسن نژادقادری ظهر امروز ۱۴ اسفند در […]

فت فتو/کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله با بیش از ۱۱ درصد جمعیت هدف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کرونا واکسینه شدند.

به گزارش فت فتو، دکتر سید محسن نژادقادری ظهر امروز ۱۴ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو واکسن مورد تأئید وزارت بهداشت شامل پاستوکووک و سینوفارم برای ایمنی کودکان ۵ تا ۱۲ ساله علیه کرونا تزریق می شود و این واکسن ها در همه مراکز شهری و روستایی رفسنجان موجود و در دسترس است.

وی ادامه داد: حدود ۴۴ هزار کودک در این گروه سنی در رفسنجان داریم که ۱۱ درصد آن ها علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی به والدین توصیه کرد که نسبت به واکسیناسیون کودکان اهمیت بیشتری دهند و فرزندان خود را در برابر این بیماری با دریافت واکسن ایمن کنند.

وی افزود: واکسن های مورد تأیید  برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در کلیه مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وجود دارد و والدین می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود این واکسن را برای کودکان خود تزریق کنند.

نژادقادری بیان کرد: در رفسنجان برای جمعیت بالای ۱۲ سال تا کنون ۵۸۳ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۲۶۰ هزار نوبت اول (۹۰ درصد) ۲۳۵ هزار نوبت دوّم ( ۸۱/۵ درصد) و بیش از ۸۷ هزار نفر هم نوبت سوم ( در گروه سنی بالای ۱۸ سال ) واکسن را دریافت کرده اند. 

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: روند مراجعان سرپایی در این شهرستان کمی  کاهش یافته امّا این کاهش در میزان مرگ و میر و بستری ها محسوس نیست.

نژادقادری ادامه داد: نتایج بررسی ها در رفسنجان نشان می دهد افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند نسبت به کسانی که واکسیناسیون انجام نداده و یا واکسیناسیون کامل انجام نشده هم کمتر بستری شده اند و هم مرگ و میر خیلی کمتری داشتند .

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و انجام مسافرت ها و دید و بازدیدها توصیه کرد: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خود و دیگران مراقبت کنند و چنانچه  علائم سرماخوردگی داشتند حتی موارد  خفیف بیماری، حتماً خود را حداقل به مدت ۵ روز در خانه قرنطینه کنند تا بهبود یابند و در اجتماعات شرکت نکنند تا زنجیره انتقال قطع شده و جان خود و دیگران مورد تهدید قرار نگیرد.

انتهای پیام




بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله در رفسنجان و انار واکسینه شدند

منبع: ایـسنا
? بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله در رفسنجان و انار واکسینه شدند