بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکن مددجویان کرمانی کمیته امداد توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

مدیرکل کمیته امداد کرمان از افتتاح هزار و ۸۴۰ واحد مسکن مددجویان در هفته آینده توسط رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این اقدام به‌صورت ویدئو کنفرانس صورت می‌گیرد. به گزارش فت فتو از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح فعالیت‌های امداد کرمان پرداخت و با بیان اینکه مجموعه امداد […]


مدیرکل کمیته امداد کرمان از افتتاح هزار و ۸۴۰ واحد مسکن مددجویان در هفته آینده توسط رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این اقدام به‌صورت ویدئو کنفرانس صورت می‌گیرد.

به گزارش فت فتو از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح فعالیت‌های امداد کرمان پرداخت و با بیان اینکه مجموعه امداد بنا به اندیشه حضرت امام و در سال ۱۳۴۲ آغاز شد و رسیدگی به خانواده زندانیان سیاسی و نیازمندان در برنامه قرار گرفت، اظهار داشت: بنیان آن به‌صورت ثابت بعد از انقلاب بود و ۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن این نهاد را راه انداختند تا رسیدگی به محرومان دومین دستور رهبر کبیر انقلاب باشد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کرمان تقویت و رشد دینی و اجتماعی نیازمندان را از اهداف کمیته امداد خواند و بیان کرد: توانمندسازی و شکوفایی استعدادها با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و معیشیتی از دیگر موارد است.

وی استقلال اقتصادی مددجویان از طریق استعداد سنجی و اعطای وام را از رسالت‌های مهم کمیته امداد خواند و عنوان کرد: توانمندسازی با درآمد پایدار و ثابت در کمیته امداد محور کار است.

 عسکری‌نژاد اضافه کرد: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را بر اساس پرداخت تسهیلات شکل گرفته و سودی دریافت نمی‌کند، صندوق امداد مصداق واقعی قرض‌الحسنه است که با کمک‌های خیران و بودجه امداد شکل گرفته و مددجویان امداد در اولویت هستند اما به نیازمندان خارج از چهارچوب امداد هم می‌پردازیم.

 وی به خدمات بهداشت و درمان مددجویان پرداخت و تصریح کرد: بیمه پایه عزیزان از طریق بیمه سلامت بوده و بیمه تکمیلی بر عهده کمیته امداد است که ما بر اساس اولویت آن را می‌پردازیم.

 عسکری‌نژاد به ارتقا باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی اشاره داشت و عنوان کرد: همه خدمات ما با یک پیوست فرهنگی همراه است.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، امدادگری و خدمات کمیته امداد در سایر کشورها را شفاف‌سازی کرد و گفت: آن کمک‌ها با خدمات خود آن کشور و خیران آن کشورها صورت می‌گیرد و ما حتی انتقال از شهری به شهر دیگر در کشور خودمان را با مجوز انجام می‌دهیم، مردم ما به شایعات توجه نکنند.

 وی مسجد را پایگاهی برای امورات دینی و اجتماعی خواند و عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری کار مردم را به کار مردم واگذار کردیم و ۴۵۰ مرکز نیکوکاری داریم که مسجد محور و روحانی محور هستند، برخی از آنها نیز در حوزه تخصصی کار می‌کنند که یکی از آنها در زمینه ناباروری فعالیت دارد.

 عسکری‌نژاد ابراز داشت: ما تنها حمایت محرومان را انجام می‌دهیم و کمک به کشور و دولت را داریم، امداد وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست.

 وی به ارائه آماری در حوزه کمیته امداد پرداخت و با بیان اینکه ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد بوده که ۷ هزار مورد چند خدمتی هستند، گفت: ۵۲ هزار خانوار، قریب به ۴۴ درصد آن در جنوب استان زندگی می‌کنند، ۲۱ هزار نفر، قریب به ۱۸ درصد در شرق استان، ۳۸ درصد آنها نیز که ۴۴ هزار خانوار جامعه آماری ما را تشکیل می دهند، در شمال استان هستند. عسکری‌نژاد اضافه کرد: ماهیانه یک میلیارد و ۷۸ میلیون تومان کمک معیشت به جامعه معیشت بگیر کمیته امداد در عرصه‌های مختلف پرداخت می‌شود که به تناسب افزایش و کاهش مددجویان تغییر می‌کند.

  عسکری‌نژاد به منابع مالی کمیته امداد اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از آنها بودجه‌های دولتی، برخی عنایات مقام معظم رهبری، بخشی کمک‌های خیران و بخشی هم فعالیت‌های اقتصادی مجتمع اقتصادی امداد هستند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در حوزه توانمند سازی و خدمات خاص هم خدماتی داریم، گفت: ۱۰۳۴ نفر در سراسر استان در کارکنان امداد در خدمت محرومان هستند.

 وی از جهش تامین جهیزیه محرومان استان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردیم و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان که فرای افزایش قیمتی بوده است، از ۳ هزار و ۷۰۰ سری به ۴ هزار و ۳۵۹ سری رسیدیم.

 عسکری‌نژاد ابراز کرد: ۱۸ میلیارد تومان هم تامین لوازم ضروری مددجویان را داشتیم.

وی به پرداخت ۱۶۱ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به محرومان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز رشد خوبی داشتیم، سال گذشته این میزان ۱۴۴ میلیارد تومان بود.

 مدیرکل کمیته امداد کرمان اضافه کرد: ۱۵ میلیارد تومان حق بیمه که سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بود و ۱۹ میلیارد تومان در حوزه درمان که سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود، از دیگر موارد است.

 وی به حمایت از ۵۱ هزار دانش آموز و ۳۲۰۰ دانشجو اشاره داشت و گفت: ۴۰۰ نخبه دانشگاهی داریم که از آن‌ها به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم، سال گذشته ۱۰ میلیارد و امسال ۱۲ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت کردیم.

 عسکری‌نژاد تسهیلات اشتغال کمیته امداد را دارای رشد خواند و ابراز کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۹۳ مورد تسهیلات با ۵۰۴ میلیارد تومان داشتیم که امسال به ۲۰ هزار و ۴۰ مورد با هزار و ۲۱ میلیارد تومان رسیدیم.

 وی از  افتتاح هزار و ۸۴۰ مسکن مددجویان در هفته آینده توسط رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این اقدام به‌صورت ویدئو کنفرانس صورت می‌گیرد، ضمن اینکه مسکن مددجویان ۳ هزار و ۴۱۱ واحد است.

  عسکری‌نژاد به کمک‌های مردمی نیز اشاره کرد و با تقدیر از همت مردم در واریز ۱۴۰ هزار میلیارد به‌صورت مستقیم به ایتام، گفت: برخی از حامیان ما در شهرهای دیگر بوده و ۱۱۰ مورد نیز در خارج از کشور هستند.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکن مددجویان کرمانی کمیته امداد توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

منبع: فــارس
? بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکن مددجویان کرمانی کمیته امداد توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود