بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به کار کرد

نذیر کرمان/کرمان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز ۲۷ آبان در رفسنجان آغاز به‌کار کرد. سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار کرد: پرورش بر آموزش تقدم دارد و قرار است کسانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، کار خدایی انجام دهند. با […]

نذیر کرمان/کرمان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز ۲۷ آبان در رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار کرد: پرورش بر آموزش تقدم دارد و قرار است کسانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، کار خدایی انجام دهند. با همین هدف جشنواره قصه‌گویی را شروع کردیم تا با پاشیدن بذر ایمان، تربیت را آغاز کنیم.

اکبر خدادادی با بیان اینکه کانون پرورش فکری بازوی آموزش‌ و پرورش است، افزود: قصه‌گویی سبب توسعه زبان است و مهمترین ممیزه بشر با دیگر موجودات بحث زبان است. در قرآن حدود ۵۰۰ کلمه به احکام و ۲۵۰۰ کلمه به قصه اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: علامه طباطبایی از مهمترین عالمان حوزه تعلیم‌وتربیت هستند و در همان دوره کتاب داستان راستان را تدوین می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد برای ما تکلیف است که به سمت قصه‌گویی حرکت کنیم. 

وی افزود: عالمان، طلاب، مادران و دانش‌آموزان و هرکس در این جامعه می‌تواند از قصه کلام خود را غنی کند.

خدادادی با اشاره به اینکه «با قصه لبخند بسازیم» شعار این جشنواره است، تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف از جمله بخش حاج قاسم سلیمانی، قصه، داستان‌های بومی‌، داستان‌های محلی، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و … است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان کرد: ۶۵ نفر از استان کرمان به این جشنواره رسیدند و امروز و فردا برنامه‌های خود را اجرا و در آیین پایانی برترین‌ها معرفی خواهند شد.

به گزارش نذیر کرمان، امام جمعه رفسنجان نیز در این جشنواره اظهار کرد: قصه‌گویی هنر بسیار تاثیرگذار است. اصولاً هنر زبان تاثیرگذاری است چه در زمینه شعر، قصه گویی، انیمیشن و … و قرآن یک مجموعه هنری است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: از جمله هنرهایی که در قرآن بسیار مورد توجه قرار گرفته، قصه‌گویی است و خداوند متعال قصه‌گویی را منحصر به خود نمی‌داند و به این نکته اشاره می‌کند که «ما بهترین قصه‌ها را برای شما نقل می‌کنیم» یعنی در قصه‌گویی باید هنر جمعی به میدان بیاید نه هنر فردی. هنر قصه‌گویی یک هنر دسته‌جمعی است که همه باید به میدان بیایند.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که قصه‌های قرآنی مطابق به واقع و حق هستند و خیالبافی نیستند و واقعیت‌ها در قالب هنری ارائه می‌شوند، یادآور شد: قصه‌ها باید بر اساس علم باشند نه بر اساس گمان. نکته دیگر این‌که در داستان‌های قرآنی تمام چهره‌های داستان خوشبخت می‌شوند. لذا قصه هنر ارزشمندی است.

به‌گزارش نذیر کرمان، آیین پایانی جشنواره قصه‌گویی ۲۹ آبان‌ماه جاری در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام




بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به کار کرد

منبع: ایـسنا
? بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به کار کرد