بی‌سابقه بودن عدم وجود سِن در گندم‌های تولیدی جنوب کرمان

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: به علت همکاری تیم فنی با کشاورزان گندم‌کار، در سال زراعی جاری، کلیه گندم‌های تولیدی جنوب کرمان، سن گندم نداشتند. به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، دیشب احمد احمدپور در نشست خبری که در سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان برگزار شد، گفت: سرلوحه کارها در تیم مدیریتی سازمان […]

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: به علت همکاری تیم فنی با کشاورزان گندم‌کار، در سال زراعی جاری، کلیه گندم‌های تولیدی جنوب کرمان، سن گندم نداشتند.

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، دیشب احمد احمدپور در نشست خبری که در سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان برگزار شد، گفت: سرلوحه کارها در تیم مدیریتی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، بر مبنای رفاقت، شفافیت و اعتماد هست.

 
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، این سازمان را محور توسعه در جنوب کرمان معرفی کرد و افزود: محور توسعه بودن سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، با همراهی شش اداره کل، چهار شرکت تخصصی و سایر ارگان‌ها مانند بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی محقق می‌شود.
 
احمدپور با اشاره به حضور استاندار در جلسات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان کرد: در یک‌سال گذشته، ۲ جشنواره ملی مرکبات و خرما با حضور وزیر سابق جهاد کشاورزی و استاندار در جنوب کرمان برگزار شده است.
 
وی به همراهی نمایندگان مردم شریف جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی با سازمان جهاد کشاورزی، اشاره کرد و گفت: با کمک ۲ نماینده مجلس، ظرفیت‌های کشاورزی جنوب کرمان، معرفی و پیگیری شده است.
 
احمد احمدپور درمورد راه‌اندازی مرکز تحقیقات زیستی در جنوب کرمان، بیان کرد: راه‌اندازی مرکز تحقیقات زیستی جنوب کرمان در هفته گذشته با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بهداشت بود.
 
وی کشت گندم را اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان معرفی کرد و افزود: برداشت ۵ هزار تُن گندم در مناطق سردسیر و معتدل جنوب کرمان، ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۷۸ هزار تُن گندم تولیدی در جنوب کرمان به سیلوها تحویل داده شده است که نسبت به سال زراعی گذشته، ۷۶ هزار تُن رشد داشته است.
 
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ضمن اشاره به بی‌سابقه بودنِ عدم وجود سِن، در گندم‌های تولید شده جنوب کرمان، اظهار کرد: همکاری تیم فنی شامل تحقیقات، آموزش و ترویج با کشاورزان گندم‌کار در سال زراعی جاری، به تولید گندم عاری از سِن منجر شده است.
 
وی مستندسازی اراضی کشاورزی و رفع تداخلات را مهم ارزیابی کرد و گفت: جنوب کرمان در زمینه مستندسازی اراضی کشاورزی در خرداد ماه سال گذشته، رتبه ۳۰ کشوری را داشت که در اسفند ۱۴۰۱ به رتبه چهارم کشوری رسیده است که جهش ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
 
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: سال زراعی قبل، برای کشاورزان، رضایت‌بخش بود و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، برای رفع چالش‌های سال قبل و ایجاد ظرفیت‌های مناسب در سال زراعی جدید، درحال برنامه‌ریزی است.
 
احمدپور افزایش ضریب نفوذ دانش در ابعاد کشاورزی را مهمترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دانست و گفت: افزایش بهره‌وری در اثر افزایش ضریب نفوذ دانش در ابعاد کشاورزی محقق خواهد شد زیرا افزایش منابع اولیه کشاورزی امکان‌پذیر نیست ولی افزایش میزان تولید با افزایش بهره‌وری، مورد انتظار است.
 
انتهای خبر/فاریابی




بی‌سابقه بودن عدم وجود سِن در گندم‌های تولیدی جنوب کرمان

منبع:آرمـان
? بی‌سابقه بودن عدم وجود سِن در گندم‌های تولیدی جنوب کرمان